سرویس معماری هنرآنلاین، در آخرین نشست شورای علمی همایش "سلطان محمّد معمار یزدی" که به بررسی و اعلام نظر نهایی دربارۀ مقالات رسیده به دبیرخانه این همایش اختصاص داشت، اعضاء نظر نهایی خود درباره مقالات رسیده به دبیرخانه را عنوان کردند و به انتخاب سخنرانان و چگونگی ارائه مقالات پرداختند.

مهدی مکی نژاد،عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر و دبیر علمی همایش سلطان محمد به همراه ‌زهره بزرگمهری، فریبا کرمانی، سید محمدعلی گلاب‌زاده، سید مجید هاشمی، سلمان نقره‌کار، اعضای شورای علمی این همایش و الهام فتاحی، دبیر اجرایی آن هستند.

سلطان محمّد معمار یزدی از نام‌آوران و سرآمدان فنّ و هنر معماری ایرانی در اوایل قرن یازدهم هجری است که طراحی مجموعۀ بزرگ گنجعلی خان کرمان در دورۀ صفویّه به نام وی ثبت شده و بر اساس طراحی او، پا گرفته و توسعه یافته است. این مجموعه شامل میدان، ‌ کاروانسرا، حمّام، ‌مسجد، ‌ آب‌انبار، ضرّابخانه، ‌ چهارسوق و بازار است که هر یک از این بناها دورنمایی از شگفتی‌ها و راز و رمزهای معمارانه را جلوه‌گر ساخته است. این معمار بزرگ، تسلّطی تمام و کمال بر انواع فنون معماری ایرانی و نیز مقرنس‌سازی، رسمی‌بندی و یزدی‌بندی داشته است.

فرهنگستان هنر با همکاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و علمی کرمان، همایش "سلطان محمد معمار یزدی" در  ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار می‌کند.