سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست و دیدار نوروزی مدیرعامل خانه موسیقی با اصحاب رسانه ظهر روز دوشنبه 27 فروردین‌ماه در خانه موسیقی برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری حمیدرضا نوربخش گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که امسال به‌طور جد پیگیر خواهیم بود کپی‌رایت است که باعث شده تا موسیقی ما دچار مشکلات فراوان اقتصادی شود. آثار هنرمندان به‌راحتی در فضای مجازی دست‌به‌دست شده و هنرمندان از این مسئله رنج فراوانی می‌بینند و از شما اصحاب رسانه می‌خواهم که در یاری رساندن به ما در این مسئله دریغ نکنید.

وی افزود: مسئله دوم کشف و استعدادیابی هنرمندان است که متأسفانه فضای برای عرضه آن‌ها وجود ندارد و باید بتوانند خود را معرفی و شناسانده شوند. بحث مطالبات به‌حق هنرمندان موسیقی نیز موضوع دیگری است که نیازمند کمک جدی رسانه‌ها هستیم. متأسفانه خط قرمزهای بی‌ربط و غیرقانونی به شکلی در حال گسترش است که نباید نهادینه شوند.

او ادامه داد: ما توقع داریم که خبرنگاران در تمامی موارد به ما یاری و راهنمایی رسانده و حتی در مواقع ضروری تذکر نیز بدهند، شما چشم و گوش ما و هنرمندان هستید که به‌طور واضح مسائل را می‌بینید و بعضی مواقع پیش آمده که بر اساس یک سوءتفاهم ساده مشکلات زیادی به وجود آمده و یاری شما می‌تواند کمک‌حال ما باشد.

مدیرعامل خانه موسیقی اضافه کرد: دیگر مشکل کلیدی این روزها نوازندگی بانوان است، نمی‌شود به هنرمندی گفت این کار یاد بگیر اما حق ساز زدن روی سن را ندارید. به نظر من باید یک قانون واحد تصویب شده و جلوی این مسئله را بگیرد تا کسی از خط قرمزها اجازه عبور نداشته باشد.

نوربخش ادامه داد: ما تک‌تک مواردی که در حوزه موسیقی اتفاق می‌افتد پیگیری می‌کنیم ولی در برخی از موارد هست که تکرار پیگیری‌ها و انعکاس رسانه‌ای آن‌ها کار را بهتر نمی‌کند بلکه ماجرا بدتر می‌شود.

او همچنین گفت: ما با هر مدیری که سرکار بیاید کار می‌کنیم و به نظرم غیر از این باشد فعالیت‌ها به‌صورت جزیره‌ای درمی‌آیند، اخباری هم که درباره اختلاف و حواشی منتشر می‌شوند کاملاً از پایه بی‌اساس بوده و ما در حال حاضر در تعامل خوبی با معاون امور هنری هستیم.