به گزارش هنرآنلاین، علیرضا شجاع نوری مدیر تبادل تجارب سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره جلسات آموزشی این دوره از جشنواره گفت: در بخش تبادل تجارب سینمایی مثل سال‌های گذشته کارگاه‌های آموزشی، مسترکلاس‌ها و پنل‌های متنوعی برای گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و این جلسات در سه دسته‌بندی برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: بخش اول جلسات به اعضای دارالفنون اختصاص دارد که با هدف آشناسازی این افراد با سینما برگزار می‌شود. همچنین جلساتی با رنگ و بوی آکادمیک و علمی در 5 دانشگاه برگزار می‌شود و در کاخ جشنواره نیز کلاس‌های کاملا حرفه‌ای خواهیم داشت. 

شجاع‌نوری با اشاره به اینکه صنوف خانه سینما حضور فعالی در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهند داشت، گفت: اعضای هر یک از صنوف خانه سینما متناسب با تخصصی که دارند در جلساتی که در پردیس چارسو برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد و نقش خانه سینما در انتقال تجربیات تخصصی سینما به علاقمندان پررنگ خواهد بود. 

وی تاکید دست اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر را تقویت وجوه علمی و پژوهشی دانسته و اظهار کرد: امسال در پنج دانشگاه نشست هایی تخصصی به صورت آکادمیک و آموزشی برگزار خواهد شد. یکی از جلساتی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، آشنایی با طبیعت جشنواره‌هاست و دانشجویان با نحوه برگزاری و دلیل برگزاری جشنواره‌ها در هر نقطه از دنیا آشنا می‌شوند. در این جلسات مدیران برخی از جشنواره‌ها و همچنین سید رضا میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور خواهند داشت. 

مدیر تبادل تجارب سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در دانشکده سینما تئاتر و دانشگاه صدا و سیما جلساتی به صورت تخصصی در مورد سینما برگزار خواهد شد. علاوه بر این در چند دانشگاه دیگر هم جلسات بینارشته‌ای برگزار می‌شود مثلا دانشگاه تهران جلساتی در گروه فلسفه و هنرهای زیبا برگزار خواهد کرد، در دانشگاه‌های سوره، امام صادق، شهید بهشتی و علامه طباطبایی جلسات غربی‌زدایی و در دانشگاه سوره جلسات تدوین، کارگردانی و فیلمبرداری برگزار می‌شود. 

وی افزود: جلسات و ورک‌شاپ‌های دانشگاه‌ها از صبح تا ظهر برگزار می‌شود و فیلم‌های جشنواره نیز بعدازظهرها در دانشگاه‌ها اکران خواهد شد. 

به گفته وی، در بخش دارالفنون با حضور استادان داخلی و خارجی جلساتی با موضوع کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه‌نویسی، طراحی صحنه، تدوین، بازیگری و تهیه‌کنندگی برگزار خواهد شد که بخشی از این جلسات در بنیاد سینمایی فارابی و بخشی در پردیس سینمایی چارسو خواهد بود. 

شجاع‌نوری در پایان با بیان اینکه بخش دارالفنون از 28 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: در کنار افرادی که در بخش دارالفنون شرکت می کنند اعضای باشگاه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر هم جزو اصلی‌ترین مخاطبان این جلسات خواهند بود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.