سرویس تجسمی هنرآنلاین: یاسمن متین‌فر مدیر گالری آب انبار با بیان اینکه نخستین نمایشگاه انفرادی کامران یوسف‌زاده (وای.زی.کامی) در ایران را گالری آب انبار برگزار می‌کند، به هنرآنلاین گفت: پیش از این در یک نمایشگاه گروهی اثری از این هنرمند را به نمایش گذاشته بودیم و در این نمایشگاه نیز 18 اثر از کامران یوسف‌زاده را به نمایش خواهیم گذاشت.

متین‌فر افزود: اگرچه این تعداد اثر در میان تعداد بالای آثار این هنرمند، مجموعه کوچکی به حساب می‌آید، اما سعی کردیم از دوره‌های مختلف کاری او آثاری را انتخاب کنیم تا مخاطب بتواند مروری بر دوره‌های مختلف پرتره‌ها، دست‌ها، گنبدها و حتی آثار بسیار قدیمی و اولیه او داشته باشد.

او با اشاره به اینکه نمایشگاه به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه کتابی از آثار این هنرمند با همکاری نشر هنر معاصر منتشر می‌شود که جامع‌ترین کتاب آثار یوسف‌زاده است. در این کتاب 400 صفحه‌ای تقریبا همه آثار هنرمند وجود دارد و در کنار آنها دو متن تحلیلی هم قرار داده شده است. بابک احمدی به مناسبت انتشار این کتاب یادداشتی را درباره آثار یوسف‌زاده نگاشته است و متنی از رابرت استور که چندی پیش در کتابی متعلق به گالری گاگوسیان پاریس منتشر شد نیز در این کتاب قرار گرفته است.

گفتنی است وای.زی.کامی سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شد و در نیویورک زندگی می‌کند. او تحصیلات فلسفه را در دانشگاه برکلی و دانشگاه سوربون گذرانده است و در زمینه نقاشی به صورت خودآموخته فعالیت می‌کند.

نمایشگاه آثار کامران یوسف‌زاده 31 فروردین تا 25 خرداد 97 در گالری آب انبار به نشانی خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک 2 برگزار می‌شود.