به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره نقش تن‌پوش، رامین جوانرود، از تولید کنندگان پوشاک ایرانی و حامی چندین جشنواره مد ولباس، درباره ضرورت برپایی جشنواره نقش تن‌پوش بیان کرد: در شرایط فعلی، هر رویدادی که بتواند زنجیره‌های از هم گسیخته دانشگاه و صنعت را به یکدیگر متصل کند، می تواند مفید واقع شود و این جشنواره نیز از این مهم مستثنی نیست.

او با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره نقش تن پوش از سوی یک بخش دانشگاهی می‌تواند ایجاد کننده ارتباط بهتر و بیشتر میان بخش‌های صنعت، دانشگاه و برندها باشد اظهار کرد: در این مسیر و با توجه به اهداف و سیاست‌های این رویداد، استفاده از روش های نوین معاصر و به طور کلی بکارگیری هنر در طراحی تن پوش‌ها، تجربه ای است که طی سالیان متمادی با آزمون و خطا اثر گذاری خود را به اثبات رسانده و از اولویت‌های این رویداد به شمار می‌رود.

این تولیدکننده پوشاک در کشور با تأکید بر لزوم ورود نمادهای برآمده از فرهنگ ایرانی در امر طراحی تن‌پوش بیان کرد: ما از یک فرهنگ غنی برخورداریم و با تکیه بر المان‌های موجود در فرهنگ و تاریخ کشورمان و تلفیق آن با هنر طراحی لباس، می توانیم در جذب مشتری موفق عمل کنیم و مطلب مهمی که در بازاریابی و بحث نشان دادن هنر ایرانی به دنیا مطرح است اینکه تن پوش هم می‌تواند زمینه این تبادلات فرهنگی را فراهم سازد.

جوانرود افزود: هر گونه جشنواره و رویداد درعرصه مد و لباس اثرگذار بوده و در این میان جشنواره "نقش تن‌پوش" پلی ارتباطی برای انتقال فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است.

او در خاتمه گفت: به امید روزی که تمام مردم ایران با افتخار لباس ایرانی بر تن کنند و نقش تن پوش ایرانی بر تن نه فقط مردم ایران که مردم جهان باشد. این در شرایطی است که امکانات فعلی بازار به این دلیل که دنیا در بستر شبکه های مجازی به یک جزیره کوچک تبدیل شده است شیوه های مختلفی را برای جلب نظر مشتری ایجاد کرده اما در این میان هم بحث زیبایی و هم مفهوم حائز اهمیت است و امید است ششمین جشنواره نقش تن‌پوش بتواند بیش از گذشته به انتقال مفاهیم غنی انسانی و فرهنگی کمک کند.

ششمین جشنواره سراسری نقش تن پوش، اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۷ توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر برگزار خواهد شد.