سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: با ابلاغ‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولیت شناسایی، سامان‌دهی و متشکل‌سازی انجمن‌های ‌ادبی سراسر کشور به بنیاد شعر و ادبیات داستانی واگذار شد.

روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان نوشت: در این ابلاغیه که به همراه "آیین‌نامه امور انجمن‌های ادبی" به مدیران ادارات‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، به معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ماموریت داده شده با رویکرد مشارکت‌های بخش‌های غیردولتی در توسعه ادبیات خلاقه، انجمن‌های ادبی سراسر کشور شناسایی، ثبت و ساماندهی شوند.

در ادامه، اظهار امیدواری شده که این اتفاق، راهگشای مشارکت و فعالیت هرچه بهتر انجمن‌های ادبی در بالندگی فرهنگ و ادبیات کشور شود.  از ادارات کل ارشاد استان‌ها نیز خواسته شده تا برای شناسایی انجمن‌های ادبی با بنیاد همکاری کنند.

بر اساس این خبر، انجمن‌های ادبی در صورت دارابودن شرایط آیین‌نامه، در "سامانه جامع امور انجمن‎‌های ادبی" ثبت‌نام کرده و شناسه دریافت می‌کنند. این گزارش می‌افزاید پس از برگزاری "نخستین مجمع انجمن‌های ادبی" و انتخاب دبیر، "خانه انجمن‌های ادبی ایرانیان" آغاز به کار خواهد کرد.

 علاقه‌مندان و انجمن‌های فعال ادبی سراسر کشور می‌توانند برای اطلاع از شرایط، مطالعه آیین‌نامه و نام‌نویسی انجمن‌ ادبی، به سامانه اینترنتی hlclubs.ir  مراجعه کنند.

صبح چهارشنبه ۲۲ فروردین با حضور دکتر محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پوستر دومین جشنواره انجمن‌های ادبی (جایزه ملک‌الشعرای بهار) رونمایی شد.