به گزارش هنرآنلاین، احد میکائیل‌زاده مدیر بخش "زنگ هفتم" سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره تعداد فیلم‌ها و سینماهایی که به این بخش اختصاص داده شده است، گفت: اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و زمینه‌سازی امور تربیتی و آموزشی  دانش‌آموزان از طریق سینما باعث شد که در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر و با هدف معرفی بهتر جایگاه جشنواره و ارتقای شناخت از سینما و همچنین ترغیب دانش‌آموزان برای تماشای فیلم‌های اخلاقی – تربیتی و جذاب بخشی با عنوان "زنگ هفتم" راه‌اندازی شود.

میکائیل‌زاده در معرفی فیلم‌هایی که برای نمایش در این بخش برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده، گفت: ۷ فیلم ایرانی و خارجی در این بخش حضور دارند که شامل "شازده کوچولو"، "۱۵۰ میلی گرم" و "حریف تمرینی" از فرانسه، فیلم "ال کلاسیکو" از کشور عراق، "افق زیبا" از سوییس، "شیر" از استرالیا و انیمیشن سینمایی "فیلشاه" از ایران هستند که در بخش فیلم‌های بلند "زنگ هفتم" اکران خواهند شد.

وی افزود: همچنین چهار فیلم کوتاه ایرانی با نام‌های "ماه گفت قلپ قلپ کمک"، "سلام"، "آلفابت" و "کلاغ پر" در این بخش حضور خواهند داشت.

مدیر بخش "زنگ هفتم" سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خبر داد: فیلم‌های حاضر در این بخش از ۲۸ فروردین ماه طی ۹ روز در ۱۰ پردیس سینمایی ملت، رازی، راگا، ماندانا، فلسطین، فرهنگ، آزادی، چارسو، تماشا و مگامال روی پرده خواهند رفت.

وی همچنین اظهار کرد: در ادامه نگاه جشنواره به فرهنگ سینما رفتن خانواده‌ها، بسته‌ای با عنوان "تماشای فیلم به همراه خانواده" برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که با دریافت این بسته می‌توانند طی روزهای برگزاری جشنواره به همراه خانواده خود هر روز ساعت ۵ عصر یک فیلم را در سینما فلسطین به تماشا بنشینند.

به گفته وی، بخش "زنگ هفتم" با مشارکت جشنواره جهانی فیلم فجر، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.