سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "عکس سفید" نوشته میلاد اخگر و به کارگردانی میلاد اخگر و امیرحسین طاهری از 19 فروردین‌ماه ساعت 19:40 با بازی ابراهیم عزیزی، امیرحسین طاهری و بهار کاتوزی در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز روی صحنه است.

میلاد اخگر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایشنامه گفت: موضوع نمایش‌نامه درباره زندگی امروزی زوج‌های جوان و ارتباط آن‌ها با تغییرات شهری تهران است. "عکس سفید" به رشد و پوست‌اندازی روز به روز افراد در زندگی و تغییر در زندگی زوج‌ها می‌پردازد. نوع زندگی مسئله‌ای ذهنی است و از خارج تزریق می‌شود و مدام در حال تغییر است و ما می‌توانیم با آن‌ها تطبیق کنیم یا هماهنگ نشویم.

او در ادامه افزود: ایده نگارش اثر سال گذشته به ذهنم رسید که در مدت زمان یک هفته نمایشنامه آن را نوشتم و پس از آن سه بار بازنویسی‌اش کردم.

این نمایشنامه‌نویس درخصوص کارگردانی مشترک نمایش اظهار داشت: زمانی‌که سال گذشته با امیرحسین طاهری در حال اجرای نمایش "کاناپه" بودیم، علاقمند به آن شدیم تا درباره زوج‌های جوان نمایشی را به صحنه آوریم. در آن زمان طرح یا ایده‌ای نداشتیم و پیش‌بینی اینکه سال بعد نمایشی را کارگردانی کنم را نمی‌کردم. زمانی‌که ایده و طرح نوشته شد و دیدم که به زندگی من و امیرحسین طاهری که از دوستان و هم‌کلاسی‌های دانشگاه هستیم، نزدیک است، تصمیم گرفتیم آن را مشترک کارگردانی کنیم.

اخگر درباره شیوه اجرایی نمایش "عکس سفید" اظهار داشت: شیوه اجرایی این نمایش بسیار مینی‌مالیستی است. بازی‌ها رئال و شبیه زندگی واقعی پیش می‌رود و سعی شده به شکلی اجرا شود تا تماشاگر را به یاد زندگی خودش بیاندازد و در مواجه با صحنه‌ها برش برش و مینی‌مال پیش می‌رویم.

او در خصوص طراحی صحنه نمایش تصریح کرد: طراحی صحنه نمایش بسیار ساده است و به تئاتر بی‌چیز طعنه می‌زند. دکوری نداریم و تنها چند آکسسوار در صحنه است و فضایی باز.

میلاد اخگر معیار و مبنای انتخاب بازیگران گفت: بازیگران این نمایش براساس توانائی‌شان در ادای دیالوگ‌های نمایشنامه و میزان شباهت زندگی‌شان با شخصیت‌های نمایش انتخاب شده‌اند و تیم بازیگران از دوستان ما هستند که شناخت زیادی نسبت به هم داریم. این موضوع باعث می‌شود انتقال مفاهیم میان‌مان ساده‌تر باشد.

این کارگردان تئاتر در پایان یادآور شد: نمایش "عکس سفید" بازتاب زندگی جوانانی از قشر متوسط جامعه است که امیدوارم که مخاطبان بتوانند زندگی خود را در این اثر نمایشی ببینند.

در خلاصه داستان نمایش "عکس سفید" آمده است: زوجی با تماس تلفنی دوست خود دچار چالش‌های جدی می‌شوند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی که به تهیه‌کنندگی بهروز فرمانی اجرا می‌شود عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: محمدابراهیم علایی، آهنگساز: امیر عابدین، طراح لباس: هدا ابراهیم پور، گرافیک: ابراهیم عزیزی و آیدا بوکانی، مدیر رسانه: آیدا بوکانی، عکاس: عاطفه خدابخش، طراح نور: علی کوزه گر و ایده پردازی و تبلیغات: کانون تبلیغاتی دایره تصویر.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.