سرویس تجسمی هنرآنلاین: لیلی گلستان درباره فعالیت‌های گالری گلستان در سال 96 گفت: در شش ماه نخست سال گذشته نمایشگاه‌هایی که برگزار کردیم فروش خیلی خوبی داشت اما در نیمه دوم سال با آغاز رکود اقتصادی، افت زیادی در فروش آثار هنری به وجود آمد که نمونه مهم آن را در نمایشگاه "هفت نگاه" دیدیم. در این مدت نمایشگاه‌های خیلی خوبی با آثار بسیار زیبا برگزار کردیم اما از نظر فروش موفق نبودند.

گلستان درباره فعالیت‌های این گالری در سال جدید گفت: نخستین نمایشگاه ما با نقاشی‌های آبرنگ آناهیتا ابوترابی برگزار می‌شود و پس از آن نمایشگاه عکس یک هنرمند اصفهانی برگزار می‌شود که کارهای اجتماعی بسیار خوبی دارد. پس از آن نمایشگاهی از آثار یعقوب عمامه‌پیچ خواهیم داشت که کارهایی بسیار عالی از ایشان نمایش داده می‌شود و فکر می‌کنم بهترین نمایشگاه امسال ما باشد.

مدیر گالری گلستان افزود: تعداد زیادی استعدادهای تازه وجود دارد که آثار بسیار خوبی خلق می‌کنند و علاقه دارند آثار خود را در گالری ما نمایش دهند. به همین دلیل وقت گالری تا سال 99 پر شده است، اما متاسفانه اوضاع اقتصادی در کار ما خیلی تاثیرگذار است و آثار هنرمندان فروش چندانی نخواهد داشت. با وجود این گالری گلستان فعالیت خود را ادامه می‌دهد و امیدوارم مشکلات فعلی به زودی رفع شود.

او درباره رویدادهای سالانه گالری گلستان گفت: نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" مثل همیشه در مردادماه برگزار می‌شود و سال گذشته هم فروش بسیار خوبی داشت. اما ممکن است برگزاری نمایشگاه "هفت نگاه" به سال آینده موکول شود.

گلستان افزود: من نمی‌توانم به دلیل شرایط اقتصادی گالری را تعطیل کنم و هنرمندان هم کار خود را همیشه ادامه می‌دهند، چون آنها نمی‌توانند بدون هنر زندگی کنند. هنرمندانی که با من در ارتباط هستند مرا در جریان فعالیت‌های خود قرار می‌دهند و هر روز آثار آنها بهتر از دیروز می‌شوند، ولی متاسفانه بازدهی مالی کمی برای آنها وجود دارد.

او با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان گفت: در صحبت با معاونت هنری از ایشان درخواست کردم بودجه‌ای برای معرفی هنرمندان جوان در آرت‌فرها و نمایشگاه‌های خارجی اختصاص پیدا کند، چون این کار در پیشرفت آنها بسیار موثر است. در حال حاضر بخش خصوصی چنین اقداماتی را انجام می‌دهد و بعضی از گالری‌ها هنرمندان خود را در خارج از کشور معرفی می‌کنند، اما کار بسیار سختی است. در دهه 50 گالری‌های ایرانی سابقه حضور در رویدادهایی مانند آرت بازل سوئیس را داشتند و در رقابت با سایر گالری‌ها بسیار موفق بودند. حیف است که این موقعیت امروز از هنرمندان ما دریغ شود و حتما باید برنامه‌هایی برای معرفی هنر ایران در خارج از کشور وجود داشته باشد.