سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه "صور خیال"  ساعت ١٨ پنجشنبه ٢٣ فروردین آغاز به کار می‌کند. یکی از هنرمندانی که در این نمایشگاه به ارائه اثر می‌پردازد، شمس‌الدین غازی، نقاش و مجسمه‌ساز، کیوریتور، خواننده و آهنگساز موسیقی تلفیقی است که طراح و پرورش‌دهنده‌ی بنسای است و دارای مدرک فوق لیسانس نقاشی و لیسانس گرافیک از دانشگاه سوره تهران است.

وی تاکنون در یازده نمایشگاه انفرادی در ایران و بیش از ٧٠ نمایشگاه گروهی شرکت داشته است. آثار وی در بسیاری از نمایشگاه‌ها‌، همچنین حراجی‌های هنری و جشنواره‌های مختلف بین‌المللی در ایران انگلستان، ایتالیا، فرانسه و امریکا و...به نمایش درآمده است و توانسته مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. وی در سال ١٣٩١ و ١٣٩٠ لقب پرفروش‌ترین هنرمند سال را از آن خود کرده است.

شمس الدین غازی همچنین در چندین دوره  پیاپی، در حراج هنری صد اثر و نمایشگاه  بزرگ سالیانه هفت نگاه لقب پرفروش‌ترین هنرمند را از آن خود کرده است.

لیلی گلستان نمایشگاه آثار شمس‌الدین غازی را در آن سال پرفروش‌ترین نمایشگاه سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه رکورد فروش آثار هنری در طی سالیان سال را شکسته است و همه خریداران آثار او تنها به یک اثر اکتفا نکردند و هر کدام بیش از یک اثر را خریداری کردند.لیلی گلستان درباره آثار شمس‌الدین غازی ادامه می‌دهد که  آثار او از ترکیب‌بندی رنگ بسیار قوی برخوردار است و سوژه‌های آثارش نیز شرقی، ایرانی و برای مخاطب ایرانی کاملاً ملموس است و به همین دلیل به خوبی با این آثار ارتباط برقرار می‌کند. او به سرعت مخاطبان خود را پیدا کرد به نوعی که در چندین  نمایشگاه بزرگ هفت نگاه، آثار او جزء پرفروش‌ترین آثار نمایشگاه هفت نگاه بود.

لیلی گلستان، درباره سوژه ایرانی آثار شمس‌الدین غازی می‌گوید: او هر تکنیک و سبکی که در کارهایش استفاده کرده است برای مخاطب ایرانی کاملاً آشناست و همین منجر به ارتباط خوب مخاطب با آثارش شده است.آثار شمس‌الدین غازی ،شامل نقاشی و مجسمه:از مجموعه‌های شیر ایرانی، شیر و خورشیدها، خروس و خاطرات ایران،اسب‌های ایران، عجایب المخلوقات، باغ پرندگان، مجمع مرغان،طلسم و شعر، شیر ژیان، پلنگ ایرانی و شکار ایرانی است.

شمس‌الدین غازی تکنیک آثار نقاشی را ترکیب مواد عنوان می‌کند؛ او درباره استفاده از خط و خوشنویسی در آثارش هم توضیح می‌دهد که  تاریخچه استفاده از خط در هنر ایران  به گذشته‌های دور تاریخ ایران برمی‌گردد و نقوش ایرانی نظیر شیر،‌خورشید و ...نیز به دوره‌های حتی قبل‌تر ازهخامنشیان و ساسانیان بازمی‌گردد و بعد از اسلام نیز در تمام دوره‌ها از این نقوش استفاده می‌کردند .خط وخوشنویسی نیز همیشه در ظروف، طلسم، پارچه، نقاشی روی گچ، روی سکه و ... استفاده می‌شده است.

شمس‌الدین غازی در مجسمه‌هایش نیز  از تاریخ هنر فلزکاری ایران باستان و ایران پس از اسلام  متأثر است که شامل ظروف کاربردی و تزیینی فلزی مانند :آبدان، عودسوز ، سرمه دان وانواع قفل‌ها است که تأثیر گرفته از پیکره حیوانات است.

متن بیانیه هنری شمس‌الدین غازی: "اعتقاد به استفاده از نمادها و عناصر بومی و ملی مذهبی و تلفیق آن‌ها با هنر معاصر جهان.بررسی دیدگاه‌های هنرهای گذشته‌ی سنتی و ملی ایران از نظر فرم و مفهوم و معاصر کردن و مقایسه‌ی دیدگاه آن‌ها با هنر معاصر.

بازسازی و دوباره سازی اسطوره‌های ایرانی و نمادهای ملی در تمام دوره‌های حکومت‌های مختلف در ایران(قبل از اسلام و بعد از اسلام ) و به روز کردن آن‌ها در هنر معاصر".