سرویس تئاتر هنرآنلاین: سم مندس کارگردان شناخته شده انگلیسی، نمایش "سه‌گانه لیمن" را در تئاتر ملی انگلستان به صحنه می‌برد. داستان این نمایش درباره شرکت خانوادگی است که دنیا را تغییر می‌دهند. "سایمون راسل بیل"، "ادم گادلی" و "بن مایلز" به عنوان بازیگران اصلی این نمایش ایفاگر نقش برادران لیمن هستند.

سم مندس بعد از مدت‌ها به تئاتر بین‌المللی انگلستان بازگشته تا در سه بخش صعود و سقوط برادران لیمن و بخشی از فروپاشی زندگی تراژیک آنها را که بزرگترین بحران مالی تاریخ آمریکا به شمار می‌رود را به تصویر بکشد.

نمایشی که با داستان رسیدن "هنری لیمن" از شهری کوچک به نیویورک با رویای داشتن یک زندگی بهتر در سال 1844 آغاز می‌شود؛ پس از مدتی کوتاه دو برادر دیگرش نیز به او می پیوندند و کمپانی را تاسیس می‌کنند که به سرعت رشد می‌کند. داستانی که با فروپاشی کمپانی عظیم این سه برادر و ورشکستگی آنها در سال 2008 به پایان می‌رسد.

نمایشنامه توسط نویسنده ایتالیایی به نام "استافانو مسینی" نوشته شده و "بن پاور" آن را به زبان انگلیسی برگردانده و بازنویسی کرده است؛ متنی که سم مندس بلافاصله پس از دیدن آن، کارگردانی‌اش را قبول کرد.

 نمایش "سه گانه لیمن" از 4 جولای در تئاتر بین‌المللی انگلستان به صحنه خواهد رفت. مدت نمایش این اثر سه ساعت و چهل دقیقه است.

گفتنی است؛ برادران لیمن، (Lehman Brothers) چهارمین بانک سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا (پس از گلدمن ساکس، مورگان استنلی و مریل لینچ) بود، که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی فعالیت می‌کرد.

بانک برادران لیمن در پی بحران مالی ۲۰۱۲–۲۰۰۷ در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۸ اعلام ورشکستگی کرد که بزرگترین ورشکستگی در تاریخ ایالات متحده به‌شمار می‌آید. پس از آن، دارایی‌های بخش آمریکای شمالی این بانک، به بانک بریتانیایی بارکلیز واگذار شد و در اکتبر ۲۰۰۸ نیز شرکت ژاپنی نامورا، کلیه دارایی‌های بخش آسیا، اروپا و خاورمیانه بانک برادران لیمن را خریداری کرد.