سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سحر تلقانی، مدیر مؤسسه مد و لباس "کیمیای سحر" درباره برگزاری همایش پوشش ایرانی اسلامی در برج میلاد تهران به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این همایش قرار بود به همت مجموعه ما، روز 17 دی‌ماه 96 و در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شود که به دلایل مختلف و از جمله نبود اسپانسر کافی به سال جاری موکول شد که به احتمال بسیار ایام پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود.

تلقانی با اشاره به اینکه این همایش از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور بانوان ریاست جمهوری، اتفاق تعاون ایران، وزارت صنعت و معدن، صندوق کارآفرینی، فراکسیون زنان مجلس و سایر مقامات مهم کشوری حمایت شده است اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید و با ایجاد بسترهای مناسب، آسیب‌ها و مشکلات موجود در هنر صنعت مد و لباس مرتفع شود.

مدیر مؤسسه مد و لباس "کیمیای سحر" بر لزوم هم اندیشی فعالان عرصه مد و لباس در فهم راهکارهای مناسب برای رفع معضلات گوناگون این عرصه از جمله قاچاق پوشاک اشاره و تصریح کرد: افراد بسیاری هستند که هنرمندانه و مجدانه در این عرصه فعالیت می ‌کنند اما چندان شناخته شده نیستند و یکی از مهمترین اهداف ما در امر برپایی این همایش، تجلیل از همین افراد است.

تلقانی که بیشتر تمرکز خود را در سال‌های اخیر در امر فشن اسلامی صرف کرده است اظهار داشت: باید به فشن اسلامی بهای بیشتری داده شود و ما هم در مجموعه "کیمیای سحر" تلاش کرده‌ایم که در تمام زمینه‌های لباس اجتماع، مجلسی، کودک و نوجوان فعالیت خود را به این مهم معطوف کرده و امیدواریم در سال‌های پیش رو به رسته لباس آقایان نیز وارد شویم.

او در ادامه به مهمترین اولویت‌های خود در سال جدید اشاره کرد و گفت: ما در مجموعه خود نیاز مبرم به یک کارگاه متمرکز داریم تا بتوانیم در فضایی مشابه یک کارخانه، بخش‌های مختلف را گرد هم آورده و از فعالیت غیرمتمرکز فاصله بگیریم.

تلقانی در خاتمه گفت: حوزه لباس، حوزه گسترده‌ای است و در عین حال فعالان این عرصه با مشکلات متعددی مواجه هستند که امیدواریم در سالی که به عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده است، مردم و مسئولین از مد و لباس ایرانی هم آنگونه که باید حمایت کنند.