سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از جذابیت‌ها و عوامل محبوبیت دنیای مد و لباس، تغییرات و تحولاتی است که در گذر زمان رخ می‌دهد و چندان از قاعده و اصول خاصی پیروی نمی‌کند.

همواه و در بستر فرهنگ‌های متفاوت، پدید آمدن پوشاک ومدل‌های متنوع آن موضوعی تصادفی نبوده ودلیل شکل گیری لباس در قرن‌ها و هزاره‌های پیشین، گرایش به نیاز آن از جهت اقلیمی، سنت‌ها و مذاهب مختلف بوده است.

البته وجود داشته‌اند مقاطع زمانی که این عرصه فراز و فرود آن‌چنانی نداشته است و عواملی همچون سود اقتصادی یا تأمین نیاز جامعه در چرخه‌ تولید مد مؤثر واقع‌ شده‌اند.

البته نه فقط در ایران که در بسیاری از کشورهای جهان، سیاست‌های حاکم از لحاظ حجاب و پوشش‌های متداول در مقاطع زمانی گوناگون توانسته‌اند بر سیر دگرگونی پوشش مردمان اثر گذارند و این این پدیده را از شکل خصوصی به سمت عمومی شدن سوق دهند.

به هر روی همواره کمبود منابع تاریخی، مانع از ان شده که بتوان تخمین درستی از روند شکل‌گیری مد در جهان زد اما آنچه مسلم است آنکه دنیای فشن تصادفی نیست و این عرصه به عنوان یک پدیده فرا گسترده در تمامی اعصار مورد توجه، تغییر و تحول قرار داشته است.

به طور مثال جنگ‌ها تأثیر بسزایی در ایجاد تغییرات فراوان در صنعت مد شده‌اند و به طور مثال بعد از جنگ جهانی دوم، پاریس تبدیل به مرکز جهانی مد شد و در ادامه این مسیر سبک‌های جدید جوان پسند در نیمه دوم قرن بیستم در تمام جهان مد شدند.

و اما در دهه اخیر، شاهد آنیم که امروز، دنیای مد و لباس به شکلی جدی و هدفمند در چشم‌اندازهای خود به مثابه هنر مطرح شده و طی سال‌های اخیر طراحان با روی آوردن به طرح‌های رنگی و پارچه‌های بدیع، تحولی عظیم در این هنر صنعت را به وجود آوردند.

این دهه در واقع دهه استفاده از مد به جای هنر است جایی که لباس‌های مرغوب و قدیمی دهه‌های 60، 70 و 80 تقریباً رواج یافتند و به کلکسیون طرح‌های طراحان بزرگ جهان بازگشته‌اند.

این روزها و در چرخشی فرهنگی، به‌کارگیری از سبک‌های سنتی نه‌فقط در ایران بلکه در تمام نقاط جهان به شکلی ملموس رو به افزایش است و همه روزه شاهد رونمایی از جدیدترین مجموعه‌ برندهای مطرح دنیا هستیم.