سرویس استان‌های هنرآنلاین: در آخرین نشست انجام شده با حضور هیئت داوران و ستاد برگزاری فهرست برگزیدگان این دوره از جشنواره ملی نمایشنامه نویسی صنعت نفت اعلام و متعاقبا جوایز نقدی برگزیدگان برای آنها ارسال شد.

هیات داوران این دوره شامل: رحمت امینی، سعید اسدی، حمیدرضا نعیمی، میرعلیرضا دریابیگی و رضا بهارلو پس از بحث و بررسی و تبادل نظر برگزیدگان این دوره را به شرح زیرمعرفی کردند:

رتبه اول: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ارزش چهل میلیون ریال اهداء شد به نماینده استان فارس، شهر شیراز، "سعیدرضا خوش‌شانس"  بخاطر نگارش نمایشنامه‌ی "اوراد بادهای وحشی سرکش "

رتبه دوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به ارزش سی میلیون ریال اهداء شد به نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد ، شهر یاسوج ، "رضا گشتاسب" بخاطر نگارش نمایشنامه‌ی "شهر در تصرف پدر یا نظر خلاف عرف در باب درام نفتی"

رتبه سوم: لوح تقدیر، تندیس جشنواره، جایزه نقدی به ارزش بیست میلیون ریال اهداء گردید به هر یک از نویسندگان زیر: نماینده استان خوزستان، شهر آبادان، "علی غلامی" بخاطر نگارش نمایشنامه‌ی "سردار سوخته"

نماینده استان تهران، شهر تهران، "آرمان طیران" بخاطر نگارش نمایشنامه "سیزده گفتگو در باب یک اتفاق"

 همچنین، هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی به ارزش ده میلیون ریال از هر یک از نویسندگان زیر قدردانی کرد: نماینده استان البرز، شهر کرج، "افشین اکبری" بخاطر نگارش نمایشنامه "نفت آلود"

نماینده استان کرمانشاه، شهر صحنه، "محسن عظیمی" بخاطر نگارش نمایشنامه‌ی "گل‌های کاغذی".

از این رو سعیدرضا خوش‌شانس، نویسنده‌ی پرکار شیرازی که قبلا به عنوان نامزد دریافت این جایزه از سوی دبیرخانه‌ی چهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی ملی نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت معرفی شده بود موفق به دریافت تندیس و جایزه‌ی اول این جشنواره شد.

سعیدرضا خوش‌شانس دانش‌آموخته‌ رشته‌ ادبیات نمایشی تئاترنویس، مدرس دانشگاه، منتقد و مترجم ایرانی است که در سال ۱۳۶۵ شیراز متولد شد. او نوشتن نمایشنامه‌هایی مثل "از یونان باستان تا جوون آدمیزاد"، "پره‌ پروانه‌ پولادی"، "مرثیه‌ای برای مادمازل کارمو"، "هفت دقیقه یک‌نفس سکوت"، "گربه‌ای چاردست‌وپا در پوست گردو"، "یلدای سیما و رویا"، "رویای کولی آشفته"، "در کنج جمجمه جایی که خواب لانه می‌کند" و مقاله‌های "سنجشِ کاربردی واژه‌ی نمایشنامه"، "پدیده‌ی نورسیده‌ی بر صحنه خوانی" "اسپرانتوی نمایش"، "آسیب‌شناسی تئاتر دیده‌باخته"، "زبان‌شناسی ادبیات دراماتیک" و... را در کارنامه‌ خود دارد.

خوش‌شانس که به تازگی به عضویت انجمن بین‌المللی نمایشنامه‌نویساان (IPF) وابسته به انیستیوی بین‌المللی تئاتر سازمان جهانی یونسکو (ITI) در آمده است، جوایزی همچون جایزه‌ی کانون نویسندگان و منتقدان تئاتر ایران، جایزه‌ی دتئاترنویسی جشنواره تئاتر فجر، جایزه‌ی نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی (یونمیا)، جایزه‌ی چندین دوره جشنواره مونولوگ‌نویسی دانشگاه هنر و جوایز دیگر را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

آخرین اثر این نویسنده، ترجمه‌ نمایشنامه‌ای به نام "نیچه، ای پسر بد!" از ریچارد فورمن، نمایشنامه‌نویس و کارگردان آوانگارد آمریکایی است که با یادداشتی از خود نویسنده تا ماه‌های آینده از سوی انتشارات بیدگل منتشر خواهد شد.

تئاترنوشت "اوراد بادهای وحشی سرکش" که در این دوره به عنوان نامزد دریافت تندیس جایزه‌ی صنعت نفت جنوب انتخاب شده است، آخرین نوشته‌ی سعیدرضا خوش‌شانس است که به زندگی و باورهای مردم بومی مناطق جنوب ایران در حاشیه‌ی جنگ ایران و عراق و نبرد خلیج فارس در دهه‌ی شصت شمسی می‌پردازد. این اثر با نگاهی مستقل به معقوله‌ی جنگ پرداخته و بیشتر بر زندگی و احساسات مردم بومی این مناطق تمرکز دارد. این اثر فرهنگ بومی و آئین‌های درمانی-جادویی زار را با وقایع جنگ در هم تنیده است و درام نوساخته‌ای را آفریده است. خوش‌شانس در این اثر باورهای بومی و جادویی و همچنین بی‌پناهی مردم منطقه‌ی جنگ‌زده‌ی گناوه را با خط داستانی دیگر در هم  تنیده است که به نقش و جاسوسی دولت شوروی در جنگ خلیج فارس می‌پردازد.

این اثر به همراه سایر آثار برگزیده‌ی این جشنواره در مجموعه‌ای تا پایان امسال از وزارت نفت به چاپ خواهد رسید، همچنین مجتبی عوض زاده، رئیس روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران و دبیر جشنواره اعلام کرد: اهدای جوایز این دوره از جشنواره، رونمایی از پوستر پنجمین دوره این جشنواره، در مراسمی به مناسبت روز ملی خلیج فارس و همزمان با رونمایی از کتاب مجموعه آثار برگزیده‌ سومین جشنواره‌ ملی نمایشنامه نویسی صنعت نفت، با عنوان " پیرمرد، بقچه، دوچرخه " در جزیره خارک در اردیبهشت ۱۳۹۷ برگزار می‌شود.

الهه بهرامی