سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهرداد بردبار، نمایشگاه‌گردان این رویداد هنری در حاشیه گشایش این نمایشگاه که تا ۲۹ فروردین‌ماه جاری به میزبانی نگارخانه سروناز برپاست گفت: در این نمایشگاه آثاری از محمد پیریایی، ژاله اکبری، پرهام پیوندی و من در معرض دید همگانی قرار گرفته است.

این هنرمند طراح با بیان اینکه "ایین چمبرلین" هنرمند و استاد دانشگاه‌های انگلستان در این نمایشگاه آثار خود را ارایه کرده گفت: این نمایشگاه ۴ ماه پیش در تهران به میزبانی نگارخانه "آ" برگزار شده است که سپس به شکل تور پس از شیراز در شهر اصفهان هم در دوماه آینده برپا می‌شود.

بردبار با اعلام اینکه اکثر آثار با موضوع طراحی و چاپ روی دیوار رفته است، افزود: سوژه‌هایی که هنرمندان این نمایشگاه کار کرده‌اند شامل ساختمان، فضا، معماری شهری است.

وی با این وجود تصریح کرد: نمایشگاهی که در نگارخانه "آ" تهران برگزار شد آثار انفرادی آقای چمبرلین را شامل می‌شد اما، نمایشگاه کنونی به طور گروهی برگزار می‌شود.

بردبار عنوان کرد: هر یک از هنرمندان نام برده در این نمایشگاه دارای ۵ تا ۶ اثر هستند که مجموع آثار را به ۲۵ رسانیده است.

این نمایشگاه‌گردان در ادامه با اعلام اینکه نمایشگاه "مکان‌ها" سومین تجربه کیوریتوری او در ایران است افزود: پیشتر در خارج از کشور نمایشگاه‌های بسیاری در زمینه طراحی و چاپ و نقاشی کیوریتوری کرده‌ام.

بردبار که پیشینه فعالیت در لندن را دارد گفت: دست کم ۸ سال در کشور انگلستان به کار کیوریتوری مشغولم؛ من پس از اینکه ۲۰ سال پیش دیپلم هنر را در ایران گرفتم در انگلیس تحصیل کردم و دارای لیسانس طراحی هستم.

این هنرمند که دانش آموخته زیبایی‌شناسی هنر از دانشگاه‌های انگلیس است ادامه داد: افزون بر این‌ها، کارشناس ارشد چاپ دستی هستم که همه این رشته‌ها را در کشور انگلیس آموختم و اکنون برای گالری‌های مختلف به عنوان آرتیست و کیوریتور کار می‌کنم.

وی نحوه آشنایی با ایین چمبرلین را برشمرد و گفت: ایشان یکی از اساتید چاپ دستی در انگلستان است که دارای شهرت در این زمینه به شمار می‌رود؛ در نمایشگاه گروهی که با یکدیگر داشتیم باب آشنایی گشوده شد و اکنون دست کم ۱۰ سال است با این هنرمند بریتانیایی کار می‌کنم.

بردبار با اعلام اینکه چمبرلین در نمایشگاه "مکان‌ها" به میزبانی نگارخانه سروناز ۱۰ اثر دارد افزود: این هنرمند فعلا در کشور اتریش به سر می‌برد و امکان سفر به ایران ندارد.

وی افزود: موضوع این نمایشگاه حول معماری، فضای شهری و سازه‌های قدیمی است که معمولا بعضی از این سازه‌ها اکنون متروکه هستند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

آیین گشایش نمایشگاه "مکان‌ها" با حضور هنرمندان جمعه شب در نگارخانه سروناز برگزار شد؛ ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز ۱۰ تا ۱۳.۳۰ و عصرها از ۱۷ تا ۲۲ است.

الهه بهرامی