به گزارش هنرآنلاین، قادر مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: جشنواره ساز و آواز با عنوان (من و تو جیاوازین) به‌منظور شناساندن بیشتر فرهنگ و موسیقی بومی محلی منطقه به کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مرادی افزود: امیدواریم با اجرا، معرفی و شناساندن فرهنگ بومی، هنر، موسیقی و آداب و رسوم محلی منطقه و همچنین پر کردن اوقات فراغت آینده‌سازانمان بتوانیم جایگزین مناسبی برای موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن‌های ساخته شده کشورهای غربی باشیم.

وی ادامه داد: در این جشنواره رقابت بین خوانندگان و نوازندگان در دو رده سنی ٦ تا ٩ سال و ١٠ تا ١٤ سال از شهرهای مختلف جنوب استان خواهد بود و به برندگان جشنواره لوح یادبود اهدا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت: اجرای شرکت‌کنندگان در ٢ زمینه موسیقی و نوازندگی ارزیابی می‌شود و نفرات برتر و استعدادهای درخشان توسط هیئت داوران برای اجرا در مراحل بعدی جشنواره حمایت و معرفی خواهند شد.

مرادی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه "هه وارگه" از ٢ تا ٨ فروردین به مدت یک هفته در تالار وحدت، برگزاری جنگ شادی و اجرای کنسرت از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همشهریان و مهمانان نوروزی به نگین غرب کشور است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از مراسم قدردانی از فعالان حوزه هنر و نمایش در مهاباد خبر داد و افزود: به مناسبت ٨ فروردین روز جهانی تئاتر، از ٣ دهه فعالیت چشمگیر فعالان تئاتر، هنر و نمایش تقدیر به عمل خواهد آمد.