سرویس معماری هنرآنلاین، ششمین کنگره علمی پژوهشی توسعه و ترویج معماری و شهرسازی ایران در محورهای معماری، شهرسازی و محورهای ویژه برگزار می‌شود.

محورهای این کنگره در حوزه معماری شامل مباحثی چون: معماری منظر، معماری داخلی، معماری پایدار، انرژی و تکنولوژی معماری، مطالعات معماری ایران، هنرهای ساخت و معماری، مدیریت پروژه و ساخت، تاریخ معماری ایرانی اسلامی، مرمت ابنیه و احیای بناها و بافت‌های تاریخی و مبانی و نظریات معماری است.

همچنین در بخش شهرسازی نیز شامل مباحثی چون برنامه‌ریزی شهری، برنامه‌ریزی منطقه‌ای، طراحی شهری، مدیریت شهری، شهرسازی اسلامی، امنیت شهری، اقتصاد شهری، بافت‌های فرسوده، نوشهرسازی و شهرهای جدید و  مبانی و نظریات شهرسازی است.

بر اساس این گزارش در بخش محورهای ویژه نیز، نقش معماری و شهرسازی در کاهش آسیب‌های فرهنگی – اجتماعی جامعه، ضرورت توجه به اخلاق حرفه‌ای و آموزش در معماری و شهرسازی، روش‌های آموزشی نوین در معماری و شهرسازی‌ اسلامی، رسالت و جایگاه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در معماری شهرسازی و  سایر مباحث مرتبط در معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا سوم آبان ماه سال جاری مقالات خود را به ایمیل:  info@umconf.ir ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت umconf.ir مراجعه کنند.

ششمین کنگره علمی پژوهشی توسعه و ترویج معماری و شهرسازی ایران 15 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.