سرویس موسیقی هنرآنلاین: نادر مشایخی آهنگساز درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: به‌تازگی رهبری ارکستر "متن باز" در شهر آمل را بر عهده گرفته‌ام، آمل از شهرهایی است که مقام‌های برتر جشنواره‌های موسیقی را به خود اختصاص داده است و موسیقی در این شهر قابلیت بسیاری دارد. تمرینات ما از سال جدید آغاز شده و برای اجرا در نیمه دوم سال برنامه‌ریزی شده است. همچنین این گروه در حال پذیرای نوازنده‌ها تا اواخر فروردین‌ماه است.

وی افزود: همچنین این روزها ساخت موسیقی نمایش "آمادئوس" نوشته پیتر شفر به طراحى و کارگردانى جواد مولانیا را به پایان رسانده‌ام. این نمایش‌نامه، داستان ده سال از زندگی "ولفگانگ آمادئوس موزارت" و آهنگساز دربار "آنتونیو سالی یری" را روایت می‌کند که در حسد غرق می‌شود.

او ادامه داد: از دید من در دنیا آهنگسازها به سه دسته تقسیم می‌شوند، آهنگساز خوب، استاد و ابر استاد! که به نظر من موتزارت جزو ابر استادها به‌حساب می‌آید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نمایش که من را برای همکاری بیشتر ترغیب کرد این بود که وزنه اصلی روی موتزارت قرارگرفته بود.

مشایخی همچنین گفت: وضعیت و اتفاقاتی که در نمایش برای سالی یری می‌افتد را هرکسی در زندگی خود یک‌بار تجربه خواهد کرد، اما درباره موتزارت این‌چنین نخواهد بود و او یک جورهایی تافته جدا بافته است، مسئله مهم در اینجا موفقیت موتزارت است. ما در ایران نیاز داریم که موفقیت را ببینیم چراکه خسته شدیم از بس مشکلات دیدیم و نیاز بود برای هر کاری چند برابر زمان موردنیازش وقت بگذاریم.

این آهنگساز در پایان نیز گفت: ما در ایران عادت داریم برای هرکاری ازجمله برگزاری یک کنسرت ساده، کلی فعالیت کنیم باهم درنهایت کار پیش نمی‌رود! اما در اینجا یک نمایش درست و کامل را می‌بینیم که در کارش پیش می‌رود و این برای ما یک امید است چراکه ما بسیار به امید نیاز داریم

نمایش "آمادئوس" نوشته "پیتر شفر" به طراحى و کارگردانى جواد مولانیا و مشاوره موسیقی نادر مشایخی از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.