به گزارش هنرآنلاین،  نمایش و مباحثه فیلم‌های ابراهیم مختاری در چارچوب نشست‌های مدرسه علوم اجتماعی و کمیته فیلم‌های مردم‌شناسی "ژان روش"؛ با حضور این فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران، مونیک پری یر، کریستف پوستیک و مینا سعیدی شهروز و با نمایش فیلم مستند "زعفران" و بخش‌هایی از فیلم سینمایی "برگ جان" Leaf of Life در روز شنبه 18 فروردین ماه جاری (7 آوریل 2018) در سالن نمایش موزه انسان شناسی شهر پاریس در کشور فرانسه برگزار می‌شود.

فیلم مستند "زعفران" جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم طبیعت و محیط زیست "ساچیل" Sacil ایتالیا در سال ۱۹۹۴، جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره بین‌المللی فیلم "منظر زمین" Earth Vision توکیو در ژاپن در سال ۱۹۹۲ و لوح تقدیر هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سه قاره "فریبورگ" در کشور سوئیس در سال ۱۹۹۴ در کارنامه خود دارد. 

فیلم "برگ جان" نیز در آخرین حضور بین‌المللی خود در روز افتتاحییه و در بخش رقابتی "چهره‌های سینمای معاصر آسیا" در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی وزول Vesoul در روزهای 10 و 12 بهمن ماه 1396 (30 ژانویه و 1 فوریه 2018) در شهر وزول در فرانسه روی پرده رفت و از طرف هیئت داوران این دوره از جشنواره، جایزه "اینالکو" INALCO؛ مؤسسه ملی زبان و ‌تمدن شرقی را دریافت کرد. 

این فیلم نخستین بار در سی و پنجمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش پانورامای سینمای آسیا و کشورهای اسلامی به روی پرده رفته و در فهرست فیلم‌های نامزد دریافت جوایز آسیایی قرار گرفته بود.

در "برگ جان" که در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم "سبز" غزال زرین بخش داستانی بلند را به دست آورد؛ سعید پورصمیمی، مهدی احمدی و مریم مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.