به گزارش هنرآنلاین، رییس سازمان صدا و سیما در همایش «امنیت پایدار» گفت: همه مسائل امنیتی جامعه ما به مردم برمی‌گردد زیرا محور امنیت پایدار در جمهوری اسلامی ایران، رضایت‌مندی مردم است و این ویژگی در مقایسه با کشورهای دیگر دنیا متفاوت است.

عزت‌الله ضرغامی در این همایش افزود: مجموعه اقدامات و فعالیت‌هایی که برای شکل‌گیری افکار عمومی انجام می‌شود، نوعی مطالبه منطقی جامعه است.

وی گفت: امنیتی ساختن جامعه نقطه مقابل امنیت‌سازی جامعه است یعنی امنیتی کردن اموری که امنیتی نیست، باعث می‌شود امنیت پایدار از بین برود.

ضرغامی افزود: در برخی از مقاطع رفتار دستگاه های امنیتی به شکل سنتی، منجر به فضای تهدید می شود و ایجاد تهدید اثر جدی بر امنیت جامعه می گذارد.

وی، به حادثه فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین پایلوت ها برای بررسی امنیتی ساختن جامعه همین موضوع است.

ضرغامی افزود: رهبری پس از ایجاد فتنه فرمودند "باید بین افرادی که ۱۳ میلیون رأی داده‌اند با کسانی که کف خیابان اقدامات تخریبی می‌کنند، جداسازی صورت گیرد" و رسانه ملی در این دوران یکصد گفتگوی اقناع کننده پخش کرد.

وی گفت: رسانه ملی در جنگ نرم، برنامه‌ریزی‌های جزئی و کلی دارد که در شرایط متناسب، این برنامه‌ها را اعمال می‌کند.

رییس رسانه ملی، امید بخشی و ارائه چهره مطلوب از جامعه را یکی دیگر از محورهای امنیت‌سازی دانست و افزود: همه تلاش دشمن این است تا مردم را ناامید کند، آینده مردم را سیاه جلوه دهد و این بزرگترین تهدید برای جامعه است.

ضرغامی افزود: فلسفه ظهور امام زمان (عج) دمیدن روح امید در جامعه است و ما هر گونه سیاه نمایی و تخریب را باید کنار بگذاریم.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: مقام معظم رهبری بارها در مورد دولت دستور داده‌اند که دولت باید تقویت شود زیرا امروز ما جنگ اقتصادی داریم و دشمنان دنبال تحریم‌های فلج کننده هستند.

ضرغامی گفت: متأسفانه در نزاع های سیاسی، جنگ اقتصادی فراموش می‌شود، بنابر این سپاه پاسداران و دستگاه‌های امنیتی باید کشور و دولت را کمک کنند تا از این جنگ اقتصادی با سربلندی بیرون بیاییم که لازمه‌ی آن این است که در داخل سیاه‌نمایی نشود.

رییس رسانه ملی افزود: البته اشکالاتی که در دولتمردان و نظام دیده می شود باید در جای دیگر نقد عالمانه بشود و به گونه ای در این زمینه عمل شود تا دشمن سوء استفاده نکند و به هدفش نرسد.

ضرغامی به مساله تقویت باورهای دینی به عنوان ششمین محور در بحث امنیت‌سازی اشاره کرد و افزود: اعتقادات دینی در مقابله با دشمن، به مردم کشور ما پایداری می‌دهد و هر چه اعتقادات عمیق‌تر باشد، امنیت پایدار با شتاب بیشتری ایجاد می‌شود.

رییس سازمان صدا و سیما در رابطه با تقویت باورهای دینی گفت: رسانه ملی با استفاده از سخنرانی مراجع تقلید، علما و کارشناسان به عنوان یکی از مزیت‌های رقابتی در این زمینه عمل کرده است.

وی به پخش سریال «مختارنامه» و تأثیر این سریال اشاره کرد و افزود: مردم بعد از فتنه سال ۸۸ با دیدن این سریال، پیچیدگی‌های فتنه را بسیار خوب درک کردند.

ضرغامی در بحث تعمیق محتوا و مانوردهی مذهبی به تصاویر چشم نواز مانور قدرت برای مردم معتقد کشور اشاره کرد و گفت: مصداق این موضوع، پخش جمعیت انبوه عزاداران زنجانی در ماه محرم بود که موجب فرهنگ‌سازی شد و در سال‌های بعد، این شیوه عزاداری در کرمان، یزد، اردبیل و لرستان هم فرهنگ‌سازی شد.

رییس رسانه ملی افزود: دشمن وقتی انبوه میلیونی ملت ما را در عزاداری‌های محرم می‌بیند که به خیابان‌ها آمده‌اند و عکس رهبری را در دست دارند، نسبت به اهداف شوم خود مأیوس می شود، چرا که همه این کارها امنیتی است و آثار گسترده و ماندگار امنیتی هم در پی دارد.

ضرغامی در ادامه گفت: چند هزار کانال ماهواره‌یی در جهان، هم فرهنگ و هم مسائل سیاسی نظام اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

وی در همایش سراسری امنیت پایدار، یکی از روش های شبکه های ماهواره‌یی برای تأثیرگذاری بر مخاطب به ویژه جوانان را استفاده از سرگرمی ها از جمله فیلم و سریال عنوان کرد و افزود: در این عرصه شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران نیز با رویکرد تهاجم رسانه‌یی به مقابله با هجمه‌های گسترده این شبکه ها رفته اند که از آن جمله می توان به شبکه IFILM اشاره کرد.

رئیس رسانه ملی گفت: آی‌فیلم IFILM تأثیر فوق العاده ای بر فرهنگ کشورهای مسلمان و عرب منطقه داشته است.

ضرغامی یکی دیگر از روش‌های دشمن در تخریب فرهنگ ملی را استفاده از شبکه های ورزشی و موسیقی عنوان کرد و افزود: ۱۵۰ شبکه هم اکنون با موسیقی های مبتذل، فکر جوانان را تهدید و تخریب می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع هسته ای و فشار غرب علیه ملت ایران در همین زمینه افزود: معتقدم پروژه هسته ای در ابعاد مختلف و سیاست های متنوعی که در پی آن ایجاد شد، حقانیت جمهوری اسلامی ایران را بارها و بارها به جهانیان ثابت کرد.

ضرغامی گفت: در همین پروژه هسته ای، دبیر شورای عالی امنیت ملی در سوم خرداد و سالروز حماسه خرمشهر، در کاخ صدام با نمایندگان دنیا مذاکره و به آنان یادآوری کرد که ملت ایران با قدرت خرمشهر را آزاد کردند و آنان باید از سرنوشت صدام عبرت بگیرند.