سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مرزداران" نوشته و کار وحید رهجوی و حسین ملکی از 15 فروردین‌ماه ساعت 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر روی صحنه است. در این اثر نمایشی مهدی بازدار، شاهو رستمی، سپهر زمانی، حامد مهراندیش، امیر کامران و پیمان صفرزاده به عنوان بازیگر حضور دارند.

وحید رهجوی یکی از دو نویسنده و کارگردان نمایش "مرزداران" در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش این نمایشنامه گفت: ایده ابتدایی نگارش این نمایشنامه از چالش اخلاقی میان دو سرباز در دوران خدمت من است. هر چند متن کنونی از داستان اصلی فاصله گرفته اما بخشی از آن قصه است و به مسائل دیگر نیز می‌پردازد.

او در ادامه اضافه کرد: این اثر نمایشی به طرد شدن قومی و مذهبی می‌پردازد و شخصیت اصلی نمایش، مورد خشونتی از سوی فرمانده و دیگر سربازها قرار می‌گیرد و علاوه بر خشونت فیزیکی مورد طردشدگی نیز واقع می‌شود. مدرن‌ترین و سخت‌ترین شکنجه طردشدگی است و قصه نیز حول این محور است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه "مرزداران"، مبتنی بر آمیزه‌های فضای خالی و خلق مکان از طریق خلق فضاست، عنوان کرد: این نمایش متنی رئال دارد اما در اجرا، دکور و صحنه مینی‌مال است. نمایش "مرزداران در چندین جشنواره کاندید و برگزیده شده است و مورد استقبال قرار گرفت است و بازخوردهای خوبی داشته است.

رهجوی درخصوص انتخاب پلاتو اجرا به منظور اجرای نمایش، خاطرنشان کرد: گروه‌های نمایشی که قصد اجرای نمایش‌شان را دارند، امکان انتخاب ندارند و باید هر پیشنهادی که پیش می‌آید را بپذیرند. متاسفانه تماشاخانه‌های خصوص هزینه هنگفتی را دریافت می‌کنند و امکان پرداخت چنین مبالغی برای همه میسر نیست، بنابراین باید سطح توقع‌مان را پایین بیاوریم.

او در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: نمایش "مرزداران" با بازی بازیگران با تجربه تئاتر اجرا می‌شود اما چهره‌های شناخته شده‌ای نیستند و با این حال دوست دارم این اثر نمایشی توسط مخاطبان تئاتر دیده شود. از آن‌جا که این نمایش در پلاتو اجرا روی صحنه می‌رود به نسبت جاهای دیگر قیمت بلیت آن کمتر است و کسانی که به دلیل قیمت بالای بلیت نمی‌‌توانند تئاتر بینند، این امکان را خواهند داشت که تماشاگر این نمایش باشند.

دیگر عوامل نمایش "مرزدارن" عبارتند از: دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علیرضا امین‌عطایی، دستیار تولید: آرش نظری، طراح لباس:  وحید رهجوی و حسین ملکی، طراح صحنه: نعمت‌اله قائم مقامی، ساخت دکور: مهدی نکویی، طراح نور: شاهین رحمانعلی، طراح هنری و ساخت تیزر: رضا دهقانی، گریم و جلوه‌های ویژه: شاهین فتحی، طراح پوستر: علی ایرایی، روابط عمومی: سامان غلامی و عباس حاتمی و عکاس: ندا رضایی و نادر بهرامی.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت TIk8 تهیه کنند.