سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پسرهای پشت نقاب" براساس طرحی از مرضیه مهاجر به نویسندگی مرضیه مهاجر، فیروزه فیاض‌بخش و نازنین افتخار و کارگردانی مرضیه مهاجر از 16 فروردین‌ماه ساعت 18 در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. بهزاد خلیلی، امیر رمضانی، علی شعایی، حمیدرضا شمشیری و آرمان مدرسی بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

مرضیه مهاجر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نمایشنامه این اثر گفت: دو سال پیش طرحی نوشتم با موضوع خودکشی پسر بچه 14 ساله‌ای در حیاط مدرسه‌شان. پس از آن خبری خواندم مبنی بر خودکشی سربازی در سربازخانه. سپس بر آن شدم تا با تلفیق ایده و اتفاق رخ داده طرح نمایشنامه‌ای را آماده کنم. طرح پرداخت شد اما برای بسط و نگارش آن با فیروزه فیاض‌بخش و نازنین افتخار گفت‌وگوهایی داشتیم و با کمک هم متن نمایشنامه نوشته شد.

او داستان نمایشنامه "پسرهای پشت نقاب" را اینگونه توضیح داد: پسری در سربازخانه خودکشی می‌کند و اتفاقات حول حور این اتفاق رخ می‌دهد.

این کارگردان که پیش از این در عرصه پرفورمنس و بازیگری فعال بوده است، درباره شیوه اجرایی نمایش خاطرنشان کرد: نمایش "پسرهای پشت نقاب" متن محور است و تا حدودی فرم و حرکت در آن وجود دارد اما در مجموع وارد مقوله حرکت نشدیم و فرم در این نمایش متفاوت است و به معنای معمولی که در ذهن همه است، نیست.

مهاجر با اشاره به اینکه "پسرهای پشت نقاب" خطی داستانی دارد، در ادامه یادآور شد: با این حال نمایش رئال نیست و فضایی بی‌زمان و بی‌مکان دارد و ورای مکان و زمان است.

او ضمن بیان اینکه طراحی و فضای صحنه عجیب، غریب و شلوغ نیست، تصریح کرد: طراحی صحنه نمایش را که خودم انجام داده‌ام در راستای فضای نمایش است و دکور خاصی ندارد. 5 باکس در صحنه نماد قبر، تکیه‌گاه و ... است که دارای 5 رنگ متفاوت است. رنگ‌ها براساس شخصیت‌های نمایش تعریف شده است. طراحی صحنه هماهنگ با فضای ذهنی من و نمایش است.

این بازیگر تئاتر همچنین درباره موسیقی نمایش "پسرهای پشت نقاب" اظهار داشت: امیر موفق ساخت و انتخاب موسیقی نمایش را برعهده دارد و ترانه‌هایی را نوشته و می‌خواند و موسیقی نمایش تلفیقی از موسیقی کلاسیک و ترکیبی است و سعی شده که فارغ از زمان، مکان و فرهنگ ثابتی باشد.

مرضیه مهاجر در ادامه صحبت‌هایش گفت: علاقمندم که پسرها و سربازان این نمایش را ببینند چرا که سعی کرده‌ایم درباره شرایط‌شان بگوئیم. همچنین خانم‌ها برای اینکه با آنچه که در وجود مردان است، آشنا شوند بهتر است که به تماشای "پسرهای پشت نقاب" بنشینند.

او درباره اینکه تعدادی زن از مسائل مردان نوشته و کارگردانی می‌کنند، عنوان کرد: مقوله اجتماعی زن و مرد نمی‌شناسد و مهم نیست که کدام جنسیت از جنس دیگر بگوید، اینکه درباره مسائل صحبت شود، اهمیت دارد. مردان تاکنون در آثار نمایشی درباره بسیاری از درونیات زنان گفته‌اند و کمتر زنانی بوده‌اند که از دغدغه‌های وجودی مردان گفته باشند. درک شرایط مردان نیز مهم است و زنان باید توجه کنند و آن را درک کنند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی به تهیه‌کنندگی فیروزه فیاض بخش عبارتند از: مشاورکارگردان: علی شعائی، برنامه‌ریز: جواد خاموشی، مشاور حرکت: سارا بهراد، طراح نور و دکور: مرضیه مهاجر، طراح لباس: شیرین قائدی، طراح و اجرای گریم: لیدا رشیدی و سارا علوی، ساخت و انتخاب موسیقی: امیر موفق، میکس و مستر: طاها افشین، خواننده: امیر موفق، منشی صحنه: پانیذ مولایی، همراهان صحنه: مرتضا حقی، عباس اسکندری و نیلوفر شریفی‌نیا، مدیر تبلیغات: علی رضا سهرابی، مدیر روابط عمومی: مائده امینی، مشاور رسانه‌اى: سارا حدادی، دستیار تبلیغات: علی رضا اصلاحی، مسئول هماهنگی: نگین افتخار، عکاس: نازنین افتخار، ساخت تیزر: علی رضا نادری، طراحی لوگو، هویت بصری و پوستر:  استدیو گرافیت.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.