به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمدحسین نیکوپور، هنرمند و عکاس خبری است که در تازه‌ترین موفقیت خویش از سوی "ساچیکو هوسویا"، جامعه شــناس، ایرانشناس، نویسنده و پژوهشگر پزشــکی ژاپنی برای انتشار کتاب خویش که از سوی انتشارات مرکز تحقیقات اقتصادی آسیایی با عنوان "خاورمیانه در عصر درمان ناباروری" با موضوع "ساختن خانواده و زیستن خانواده" به چاپ خواهد رسید، انتخاب شده تا روی جلد و پشت این اثر پژوهشی پیرامون فرهنگ ازدواج در کشورهای ایران، ترکیه و مصر به عکس‌هایی از ایران مزین شود.

"ساچیکو هوسویا" که به زبان فارسی تسلط دارد در سفر تحقیقاتی‌اش به ایران بر موضوع یادشده تحقیقات خود به طور میدانی در کشورهای خاورمیانه پیگیری کرده است. او که در خرداد ماه ١٣٩٥ برای ادامه تحقیقات خود به شیراز سفر کرد به پژوهش پیرامون محمدحسین نیکوپور پرداخت و از آنجا که این روزنامه‌نگار پیشینه عکاسی خبری و مستند اجتماعی دارد، این جامعه شناس و پژوهشگر پزشکی به او پیشنهاد عکس‌هایی برای روی و پشت جلد کتابش را داد.

ساچیکو هوسویا در این مورد می‌گوید: یک تیم تحقیقاتی ژاپنی کتابی را در دست چاپ دارد که بر اساس جامعه‌شناسی در مورد فرهنگ خاورمیانه مخصوصا ساختن خانواده، ازدواج، بچه‌دارشدن و ناباروری است.

این نویسنده ژاپنی می‌افزاید: بنابر این اگر عکسی را که بتواند فرهنگ خانواده ایرانی را همراه داشته باشد بسیار عالی است، بدین خاطر عکس‌هایی که محمدحسین نیکوپور گرفته را به این کتاب اختصاص دادیم.

این بانوی محقق و نویسنده ادامه می‌دهد: پشت کتاب عنوان عکس و اسم عکاس درج می‌شود و حقوق و کپی‌رایت هنرمندی که این عکس را تهیه کرده در نظر گرفته می‌شود.

این کتاب پنج فصل و یک ضمیمه دارد و شامل مقالاتی درباره فرهنگ ازدواج و خانواده در مصر و ترکیه و ایران است.

گفتنی است: محمدحسین نیکوپور تاکنون در مسابقه های عکاسی و جشنواره های عکس داخلی و خارجی دارای مقام های برتر شده و دانش آموخته عکاسی و گرافیک است.