سرویس مد و لباس هنرآنلاین: بخش زیورآلات هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، بدون شک یکی از بخش‌های موفق واثرگذار این دوره بود که آثاری درخور توجه با موضوع "خلیج فارس" را در معرض دید مخاطبان قرار داد.

شیوا قربانی، کارشناس ارشد طراحی شهری از دانشگاه علم و صنعت و نفر نخست بخش زیورآلات هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سه سال است که آموزش ساخت طلا و جواهر را آغاز وامسال برای اولین بار در جشنواره فجر با موضوع خلیج فارس شرکت کردم.

او درباره ایده طرح خود بیان کرد: خلیج فارس برای ما ایرانی‌ها بسیار با اهمیت هست و با توجه به بحث های سیاسی که این روزها درباره این ثروت طبیعی ملی مطرح می‌شود لازم بود به شکلی نشان می‌دادم که این تعلقات خاطر و جغرافیایی چیزی نیست که محدود به زمان باشد و همیشگی است و ایران هرگز بخشی از خود را رها نخواهد کرد.

قربانی افزود: در این مسیر، بهترین گزینه‌ای که می‌توانست این حمایت و پیوستگی را نشان دهد احساس مادر به کودکش بود و این باور طی فرایند ایده پردازی، بالاخره به شکل نهایی خود و آنچه در جشنواره ارائه شد رسید.

نفر نخست بخش زیورآلات هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با اشاره به اینکه در این طرح، ایران، مادری است که کودک  خود یعنی خلیج فارس و عمان رو در آغوش گرفته است اظهار داشت: طراحی اثر به شکلی انجام شد که نقشه ایران به طور کامل حفظ شده و طرح با اضافه شدن قطعاتی به نقشه درآورده شده است.

او در پاسخ به این پرسش که نظرتان درباره موضوعی برگزاری شدن جشنواره چیست بیان کرد: شاید طرح موضوع برای مسابقه، دایره ایده پردازی‌ها را محدود کند، اما از طرفی قسمت جالب این بود که طراحی‌ها جهت دار و منسجم خواهد بود و به نظرم خلاقیت شرکت کننده ها با وجود موضوع بیشتر نمود عینی پیدا می‌کند.

در ادامه تصاویری از اثر برگزیده بخش زیورآلات جشنواره مد و لباس فجر با هنرمندی شیوا قربانی را ببینید:

photo_2018-03-31_12-27-12

photo_2018-03-31_12-27-12 (3)

photo_2018-03-31_12-27-12 (4)

photo_2018-03-31_12-27-46