به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "دم سرد" با حضور در بخش مسابقه فیلم‌های بلند سینمایی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی"مسقط" همزمان با آخرین روز جشنواره در یکی از بزرگترین سالن‌های سینمایی شهر مسقط، فصل تازه اکران‌های بین‌المللیخود را آغاز می‌کند.

این فیلم سینمایی در بیشتر از ۵۸ جشنواره معتبر بین‌المللی حضور موفق داشته و جوایز بسیاری را نصیب سینمای ایران کرده ‌است که از آن جمله می‌توان به جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی از جشنواره ریجفیلد آمریکا (Ridgefield Independent Film Festival)، جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره دریاچه ماموت آمریکا (Mammoth Lake Film Festival)، جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی از جشنواره کالت کلکته هندوستان (Calcutta International Cult Film Festival)، جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول سیتمایی از جشنواره اکشن آن فیلم آمریکا (Action On Film Festival)، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره سالنتو ایتالیا (Salento International Film Festival) و … اشاره کرد.

در خلاصه داستان فیلم "دم سرد" آمده است: مریم نامی دخترانه و نشان از نجابت در دنیای زنان است. مریم سی و چند ساله است و دخترانه به دنیا آمده، پسرانه بلوغ را رد کرده‌است و مردانه برای معاش هر روز را سخت سگ دو می‌زند. کاش مریم نبود …

بیتا بادران، مجید مظفری، نادر نادر پور، پریچهر ریالی، حمیده براتی و عزت الله رمضانی فر بازیگران فیلم هستند و از میان عوامل اصلی می‌توان به عباس رزیجی در مقام نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، علی تبریزی در مقام مدیر فیلمبرداری، احمد صالحی در کسوت صدابردار و سهراب خسروی در مقام تدوینگر اشاره کرد.

عکاس فیلم فتاح ذینوری بوده و تمامی مراحل فنی آن در لابراتوار دیجیتال مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انجام شده است.

جشنواره بین‌المللی"مسقط" یکی از سه جشنواوه بزرگ در میان کشورهای عربی است که سالانه حدودا میزبان ١٢٠ فیلم در بخش های مختلف داستانی بلند و کوتاه، مستند و ... است.

دهمین جشنواره بین‌المللیفیلم مسقط باشعار "سینما همه ما را گردهم می‌آورد" و با جایزه ویژه "خنجر طلایی" ۶ الی ۱۲ فروردین ماه سالجاری در پایتخت عمان در حال برگزاری است.