سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "نحس" به نویسندگی و کارگردانی تینو صالحی از فردا ۷ فروردین‌ماه ساعت ۱۹ در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود. بازیگران این اثر نمایشی مجید رحمتی، یلدا عباسی، نازنین بابایی، نجلا نظریان فرزاد برهمن، سامان میرحسینی، بهار زندی، صادق ملکی، اشکان مختاری، احسان بنی‌سعید، محمد جعفری، علیرضا میرزا محمد آقا، دریا نصراله، آرمیتا قبادی، آیلی شرفی، کوشا ابراهیمی، شقایق شیخی، علی انیسی، هانیه حافظی و ستاره مبینی هستند.

تینو صالحی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون این اثر گفت: نمایش "نحس" بر اساس یک قصه اولیه شکل گرفت که از بیت‌خوانی‌های  منطقه کردستان برگرفته شده است. این ابیات به صورت بداهه‌خوانی و معمولا از یک تا چند نفر آن را می‌خوانند. نام اصلی این بیت فرخ و استی است که با تغییراتی که در اصل قصه در جهت دراماتیزه کردن نمایشنامه انجام شد به نام "نحس" تغییر پیدا کرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: "نحس" قصه نوزادی نحس را روایت می‌کند که از جادو به وجود آمده و پدر و مادر خود را در هفت روزگی‌اش به قتل می‌رساند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره سبک و شیوه اجرایی این اثر نمایشی عنوان کرد: این اثر یک کمدی تراژدی موزیکال است که در فرم اجرایی نگاهی به تئاتر فیزیکال دارد که البته این فرم فیزیکی از فیلتر تمرینات گروه ما (گروه تئاتر هژار) گذشته و مدلی خاص از تیپ‌سازی را منجر شده است که محصول تجربه ما در نمایش‌های حکومت نظامی و wow است. به فراخور وضعیت نمایشی غیر واقعی که اجرا می‌شود صحنه به گونه‌ای طراحی شده که پیچیدگی قصه و خیال‌پردازی‌های بصری را تشدید کند. از این رو نتیجه حاصل القای طرح فرش به تماشاگر است که نتیجه این تفکر را باید دید.

او همچنین درخصوص موسیقی نمایش "نحس" تصریح کرد: آهنگ‌سازی این موزیکال بر عهده ابوذر همتی و فرزاد برهمن بوده که به مدت یک سال بر روی آن کار شده است. همچنین فرزاد برهمن به عنوان مربی آواز گروه، در این مدت تلاش مضاعفی کردند تا گروه 20 نفره از بازیگران بر ریتم و آواز مسلط شوند.

تینو صالحی درخصوص معیار و مبنای انتخاب بازیگران این اثر اظهار داشت: بازیگران گروه از جمله مجید رحمتی، یلدا عباسی، نازنین بابایی و فرزاد برهمن به صورت مهمان گروه در کنار ما فعالیت می‌کنند. نجلا نظریان و احسان بنی سعید از اعضای ثابت گروه هژار هستند و عمده دیگر بازیگران از مستعدین دانشگاه‌ها انتخاب و یا از کارگاه‌های سالانه گروه هژار انتخاب شده‌اند. عموما بازیگران مد نظر کسانی هستند که قابلیت تمرین‌های فشرده را داشته‌اند و فارغ از آلایش‌های تجاری تئاتر دل سوزانه گروه را همراهی کرده‌اند.

این کارگردان تئاتر در پایان یادآور شد: خوشحالم از اینکه این روزها تماشاگران فهیم تئاتر توانسته‌اند تشخیص خود را در حدی بالا ببرند که نمایش‌های چهره محور و تجاری را از نمایش‌های متعهد هنری تشخیص می‌دهند و امروزه تئاتر هنری با کیفیت با تئاتری‌های گمنام هم با استقبال مواجه می‌شوند.

در خلاصه داستان نمایش "نحس" آمده است: نحس قصه کودکی شوم است که بعد از ۱۵ بچه مرده، در خانواده‌ای به دنیا می‌آید. این کودک عجیب در قنداقش حرف می‌زند و جنایاتی را مرتکب می‌شود. نمایش نحس نمایشی خیالی است که به بازی قدرت می‌پردازد و اخلاقیات را در تضاد با قدرت طلبی بیان می‌کند.

دیگر عوامل این اثر تراژدی کمدی عبارتند از: دستیار کارگردان: نجلا نظریان، شعر: شیما ملکیان، آهنگساز: فرزاد برهمن، ابوذر همتی، افکت: مهدی نامجو، انیمیشن: ابوذر همتی، ساخت فیلم: آرش هادوی، علیرضا حسنعلی و محمدرضا قاری، طراح لباس: نجلا نظریان، مجری طرح: تینو صالحی، عکاس و گرافیست: چنگیز جلایر، طراح نور: شاهین رحمانعلی، مجری نور: مصطفی جلمبادانی، صدا بردار: محسن فرهادی سینایی، تکنسین تصویر: علیرضاهدایتی، طراح گریم: بهمن صنیعی، مجری گریم: بهمن صنیعی، حمیدرضاقاسمی، امیر قادری، عاطفه ابیضی و بهاره اسدی، ساخت دکور: سید علی اصغر اسلامی، محمد طاهر خش و بنیامین کشاورز، گروه کارگردانی و برنامه ریزی: فرنوش فروزان و کوشا ابراهیمی، ساخت دکور ومشاور کارگردان: حسین طاهر بخش و روابط عمومی و تبلیغات مجازی: فریبا جدیدی و هماهنگی: شهر آشوب مفتاحی.

علاقمندان می توانند بلیت نمایش "نحس" را از سایت تیوال تهیه کنند.