به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، دکتر شجاع پوریان در افتتاحیه این مراسم گفت: نگاهی به سابقه شهرداران قبلی داشته باشیم متوجه می‌شیم دکتر نجفی جزو معدود شهردارانی است که عنصر کاملا فرهنگی است به همین دلیل در برنامه‌های ایشان بحث پرداختن به مباحث حوزه فرهنگی و اجتماعی از برجستگی بیشتری برخوردار است.

او با بیان اینکه شعار تهران شهر امید و مشارکت و شکوفایی با حضور همه شهروندان تهرانی باشد از جایگاه پررنگی برخوردار است، ادامه داد: به همین دلیل امسال با توصیه شهردار، برنامه‌های متنوعی برای به ارمغان آوردن شادی و نشاط در شهر پیش‌بینی شده است.

شجاع پوریان با بیان اینکه 16 نوروزگاه در نقاط مختلف شهر تهران پیش‌بینی شده، افزود: 3 نوروزگاه اصلی پیش‌بینی شد که بلوار کشاورز یکی از آنهاست و دوتایی دیگر در برج میلاد و حرم حضرت امام (ره) برپا شده و 13 نقطه و منطقه شهری با رویکرد استفاده از ظرفیت محلی و موسیقی محلی و نوروزخوانی در محلات تهران انتخاب شد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با برپایی نوروزگاه نشان دادیم می‌توانیم در عین حال که به عناصر دینی خود پایند هستیم به مسائل هویت بخش فرهنگی که یکی از آنها نوروز است بپردازیم. 12 ایستگاه استقبال در مبادی ورودی شهر، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و ایستگاه قطار پیش‌بینی شده است تا شهروندان بتوانند اطلاعات بهتری از تورها و برنامه‌های متنوع داشته باشند.

او با اشاره به اینکه به عدد سال 1397، نود و هفت ایستگاه اطلاع رسانی در سطح شهر تهران برپا شده است تا اطلاعات لازم از برنامه‌های را در اختیار شهروندان و گردشگران بدهند، گفت: بسته‌های فرهنگی شامل نقشه و راهنمای تورهای گردشگری و برنامه‌های فرهنگی در این ایستگاه به مراجعه‌کنندگان داده خواهد شد.

شجاع پوریان با بیان اینکه برای اولین بار 15 ایستگاه اکران فیلم سیار با استفاده از دستگاه پخش فیلم سیار در سطح شهر پیش‌بینی کردیم، افزود: تمام مناطق از 20 اسفند تا 11 فروردین برنامه‌های متنوع داشته و خواهند داشت.

در ادامه این مراسم دکتر برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه از جمله برنامه‌های دکتر نجفی که برای اداره شهر تهران ارائه کردند، توجه به حوزه فرهنگی و هنر و ارتقا کیفیت زندگی شهری است، گفت: حوزه فرهنگ و هنر از جمله سرمایه اصلی کشور ماست که می‌توان به واسطه آن کشورمان را در جهان معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه باید به انسجام فرهنگی و هویت ایرانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، ادامه داد: برای توجه به این موضوعات باید مجموعه برنامه‌های مختلفی تدارک و طراحی کرد.

او با تاکید بر اینکه نوروزگاه یکی از برنامه‌هایی است که در ایام نوروز آغاز شده است که امیدوارم با استقبال شهروندان ادامه پیدا کند، افزود: شهردار محترم تهران بر این باور است که اگر قرار است برنامه فرهنگی و هنری در شهر تهران اجرا شود حتما باید با مشورت صاحبان فکر و فرهنگ و هنر باشد.

گفتنی است نوروزگاه تهران از 4 تا 11 فروردین از ساعت 16 تا 19:30 با ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع  مانند، نقاشی، کاریکاتور، موسیقی، نمایش و نقالی میزبان شهروندان و گردشگران است.