سرویس تئاتر هنرآنلاین: دو سالی است که تالارهای نمایشی تهران در ایام تعطیلات عید نوروز فعال بوده و میزبان مخاطبان هنر تئاتر هستند. تجربه دو سال گذشته نشان‌دهنده آن است که آثار نمایشی روی صحنه در این روزها نیز مورد استقبال تماشاگران واقع می‌شوند. نمایش "نوروز خوانی" که از 26 اسفندماه به روی صحنه آمده است از دوم فروردین سال جاری اجرا خواهد شد و سه نمایش "خواستگاری"، "خواستگاری مهری ناز شاه دخت دیار سختستان" و "خروس زری پیرهن پری" نیز از سوم فروردین اجرا خواهند شد. همچنین 11 اثر نمایشی نیز از اوایل هفته آینده اجرای خود را در تماشاخانه‌های تهران آغاز خواهند کرد. در ادامه مروری خواهیم داشت به نمایش‌هایی که در این روزها به صحنه هستند و یا به زودی اجراهای آن‌ها شروع خواهدشد:

مجموعه تئاتر شهر

نمایش "دیور" نوشته هاله مشتاقی‌نیا و به سرپرستی، ایده‌پردازی و اجراگری آریان رضایی از 7 فروردین ماه ساعت 19:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد. بازیگران این اثر نمایشی عبارتند از فرید قبادی، الهام شعبانی و محمد هادی عطایی.

"نحس" دیگر نمایشی است که در تالار قشقایی این مجموعه از 7 فروردین‌ماه اجرا خواهد شد. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی تینو صالحی است که ساعت 19 با بازی مجید رحمتی، یلدا عباسی، نازنین بابایی، نجلا نظریان فرزاد برهمن، سامان میرحسینی، بهار زندی، صادق ملکی، اشکان مختاری، احسان بنی‌سعید، محمد جعفری، علیرضا میرزا محمد آقا، دریا نصراله، آرمیتا قبادی، آیلی شرفی، کوشا ابراهیمی، شقایق شیخی، علی انیسی، هانیه حافظی و ستاره مبینی به صحنه خواهد آمد.

نمایش "فتوحات گلشیری" که اسفندماه سال گذشته در سالن چهارسو این مجموعه اجرا ‌شد نیز از 9 فروردین ماه ساعت 20 مجدداً در این تالار نمایشی با بازی عباس جمالی، بهار کاتوزی، فرزانه میدانی و مریم نورمحمدی به صحنه خواهد آمد.

پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش "نوروزخوانی" نوشته و کار جواد انصافی از 2 فروردین‌ماه ساعت 20 به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. جواد انصافی، احمد آهسته، رضا معراجی، امیرمحمد انصافی، ابوالفضل عشرب، فرشته اعظمی، تینا نوروزی، نوشین نامی و فروغ یزدان در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

"دپوتات" به دراماتورژی محمد نادری و کارگردانی اتابک نادری که پیش از این نیز در سال گذشته به روی صحنه آمده است از 7 فروردین ماه ساعت 21:30 در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد. بازیگران این اثر نمایشی غزاله جزایری، یاشار نادری، اتابک نادری، قاسم روشنایی، شبنم قلی‌خانی، وحید نفر، هادی عطایی و پندار اکبری هستند.

نمایش "خواستگاری" نوشته و کار عظیم موسوی از 3 فروردین‌ماه ساعت 18 با بازی سعید امیرسلیمانی، محمود راسخ‌فر، علی فتحعلی، حمیدرضا مرادی، کتایون بختیاری، نگار مقدسی، عارفه اسکندری و محمد مرتضایی در سالن شماره دو این پردیس اجرا خواهد شد.

همچنین نمایش "گروفالو" نوشته بهرام جلالی‌پور و به کارگردانی آرش شریف‌زاده اثری مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان است که از 5 فروردین ماه ساعت 18 در سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت. بازیگران این اثر نمایشی بهاره میرزاپور، احمدخیرآبادی، سامان فرشیدنیا، آرش شریف‌زاده و نگار تقوی‌راد هستند.

تماشخانه سنگلج

نمایش "خواستگاری مهری ناز شاه دخت دیار سختستان" به نویسندگی صبوده رنگرز و کارگردانی عطااله کوپال نیز از 3 فروردین ماه ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است. احسان عباسی، سارنگ بهمنی، احمد سیاه رستمی، سمیرا حسینی، طاها محمدی، بابک مولانا، داریوش ادهمی و محمد امین، نقش آفرینان این اثر نمایشی هستند.

 "جعفر خان از فرنگ برگشته" دیگر نمایشی است که در این تماشاخانه از 4 فروردین ماه اجرا می‌شود. این اثر نوشته حسن مقدم است که به کارگردانی رحمت امینی ساعت 19:45 با بازی سارا اللهیاری، نسیم تاجی، بهروز سرو‌علیشاهی، عرفان صفری، فرامرز قلیچ‌خانی و پدرام (علی) محمدی به روی صحنه می‌رود.

تالار هنر

نمایش کودک "درای بن" نوشته نیل دوفیلد، ترجمه حسین فدایی حسین و به کارگردانی ژاکلین آواره از 6 فروردین‌ماه در تالار هنر اجرا خواهد شد. ژاکلین آواره، مهسا ایرانیان، محمدعلی پویا و مجید علم‌بیگی بازیگران این اثر هستند.

همچنین نمایش کودک "پرنسس و دزد دریایی" نوشته D.M.Larson و به کارگردانی لیدا وعیدی از 6 فروردین ماه به روی صحنه خواهد رفت. بازیگران این نمایش نیز میلاد رمضانی (ورجاوند)، مریم رادپور، سید علیرضا دری، کیا شقاقی، لیدا وعیدی، سیما رحمانی، احسان مجیدی و مانلی دری هستند.

از عمارت ارغنون، تالار حافظ تا فرهنگستان هنر و تئاتر باران

نمایش کودک و نوجوان "خروس زری پیرهن پری" به نویسندگی احمد شاملو و کارگردانی سینا نورائی از 3 فروردین ماه ساعت 17 در سالن شماره یک عمارت ارغنون اجرا خواهد شد. بازیگران این نمایش آنا نمک‌چیان، معصومه بیاتی، ابوالفضل صفری، سینا نورائی و مهدی سرابی هستند.

"آمادئوس" نام نمایشی است به نویسندگی پیتر شفر و کارگردانی جواد مولانیا که از 7 فروردین ماه در تالار حافظ به روی صحنه خواهد آمد. پریسا دلفانی، دریا دریایی، دلوین ذبیحی، رعنا مورعی، شیدا سفیدگری، عارف عباسی، فاطره اصحابی، فربد فرهنگ، مجید نوروزی، محمد صادقی، مریم صبوری، مهرناز فراهانی، مهشاد بهرامی نژاد، نسترن خطیب‌پور و نسرین درخشان‌زاده در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "غول بزرگ مهربان" اثر دیوید وود و به کارگردانی مریم کاظمی از 6 فروردین ماه ساعت 19 در سالن آسمان فرهنگستان هنر اجرا خواهد شد. بازیگران این نمایش حسین محب اهری، مریم کاظمی، حمید گلی، علی فروتن، هومن رهنمون، جواد اعرابی، میترا کریم‌خانی، پریسا فلاح‌زاده، نازنین صفا، حسام کلانتری، عرفان میدانلو، سعید قره‌داغلی، مهراد زمانی، هایده حسین‌زاده و فاطمه خدابنده‌لو هستند.

"مرکب خوانی چند جوان دم بخت" اثر نمایشی نوشته کهبد تاراج و به طراحی و کارگردانی میلاد نیک‌آبادی است که از 5 فروردین ماه ساعت 21 در تئاتر باران روی صحنه خواهد آمد. محسن بالسینی، نصیر ساکی، نفیسه کشوادی، مهران کشوادی، پردیس منوچهری، ستاره مبینی، سالار مسیب‌زاده، امیرحسین میرزایی، کیانا وفایی و آنیتا یوسفی بازیگران این اثر نمایشی هستند.