سرویس موسیقی هنرآنلاین: رشید وطن‌دوست خواننده آذری‌زبان درباره فعالیت این روزهایش گفت: در حال حاضر به تدریس سلفژ و آواز کلاسیک مشغول هستم. از آنجا که خودم آذربایجانی هستم، آواز آذربایجانی هم‌ درس می‌دهم. در سال 1367 درجه‌یک هنری را دریافت کردم. در آن سال کسانی که درجه‌یک هنری داشتند می‌توانستند آموزشگاه تأسیس کنند.

این خواننده اپرا ادامه داد: پس از درگذشت محمد نوری، 10 قطعه از وی را به همراه ماریو تقدسی، خواننده اپرا و محمدرضا صادقی اجرا کردیم. کنسرتی با ماریو تقدسی در برج میلاد به رهبری هانیبال یوسف روی صحنه بردیم. با ارکستر دانشگاه علم و کاربردی نیز در تالار وحدت به اجرا پرداختم. امسال با ارکستر خودم که سهند نام دارد، برنامه‌های اجرایی نیز خواهیم داشت.

او در خصوص حضور نداشتن در جشنواره موسیقی فجر سال گذشت بیان کرد: در جشنواره موسیقی به من برنامه‌ای ندادند که علت آن را نمی‌دانم. به‌عنوان خواننده رسمی مرکز موسیقی باید نسبت به خوانندگان دیگر که رسمی نیستند، در تقدم باشم.

وطن‌دوست با اشاره به این که این روزها وضعیت موسیقى بد نیست، گفت: امروزه بیشتر مخاطبان به‌طرف موسیقی پاپ جذب می‌شوند. طیف مخاطبان در حوزه موسیقی کلاسیک کم‌تر است. در موسیقی آذری نوآوری کم است. باکو موسیقی قوی‌تری دارد. موزیسین‌های زیادی اعم از ردیف خوانان و آوازخوانان دارند. هنرمندان ما باید در هر زمینه‌ای دنبال یادگیری باشند تا پیشرفت کنند.