سرویس تجسمی هنرآنلاین: رضا بانگیز در گفت‌وگو به هنرآنلاین گفت: ما که در زمینه هنر فعالیت می‌کنیم اگر صبح که از خواب بیدار می‌شویم به سراغ رنگ و قلم نرویم، انگار چیزی کم داریم و مریض می‌شویم، چون از کودکی با علاقه و عشق به سمت هنر رفتیم و این کار با زندگی ما گره خورده است.

بانگیز ادامه داد: سال 96 برای من سال خیلی خوبی بود چون مداوم کار کردم. ما دیگر به فکر مادیات نیستیم و فقط به عشق هنر کار می‌کنیم. خوشبختانه ماوراء‌الطبیعه هم به کمک ما می‌آید و کمک می‌کند تا برای آثار ما مشتری پیدا شود و این اتفاق باعث می‌شود انرژی بیشتری برای کار کردن بگیریم.

این هنرمند ادامه داد: اتفاق خیلی خوب دیگری که امسال برایم رخ داد این بود که دو اثر از من در نمایشگاه صلح ایرلند به نمایش درآمد و یکی از آنها برای نگهداری در موزه ایرلند خریداری شد. همچنین 2 اثر من در امریکا نمایش داده شد و قرار است در چند ماه آینده نیز آثاری را برای نمایش به این کشور ارسال کنم. امسال هم قرار است آثار دیگری را در لس آنجلس نمایش دهم.

بانگیز افزود: از این که آثارم در خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته است، انرژی زیادی می‌گیرم چون در غرب هنر اشباع شده است و زمانی که آنها کار ما را انتخاب می‌کنند نشان می‌دهد که این آثار برایشان نو است.

او درباره تکنیک چاپی خود گفت: وقتی کنده کاری انجام می‌دهم احساس من وارد دستم می‌شود و از آنجا به قلبم می‌رسد. حالت کج و کوله و آزادی که در فرم‌ها به وجود می‌آید به خاصیت آثار من تبدیل شده است.  با آنکه در زمینه چاپ چندین سال تجربه دارم، اما باز هم در کارهایم اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد. چاپ کار سختی است که علاوه بر مهارت، به قدرت‌بدنی هم نیاز دارد، اما من به خاطر آنکه به این کار شدیدا علاقه دارم سختی‌هایش را به جان خریده و به‌ آن ادامه می‌دهم.