سرویس سینمایی هنرآنلاین: سعید پیردوست بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون این روزها مشغول بازی در سریال"87 متر" به کارگردانی کیانوش عیاری است.

او در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره کم‌کاری‌ ناخواسته خود گفت: می‌گویند چون پیر شدی حافظ از میکده بیرون شو... وقتی سن بالا می‌رود دیگر باید کنار رفت، چرا که تهیه کنندگان و کارگردانان هم برایشان مهم است که با آدم‌های پرانرژی و جوان کار کنند. من 50 سال از عمرم را در سینما و تلویزیون گذاشتم و این روزها دوران بازنشستگی را در این کار پشت سر می‌گذارم. به کسی خرده هم نمی‌شود گرفت چرا که نیروهای جوان و با هنر و پرکاری آمده‌اند که دیگر نمی‌شود گله کرد؛ بنابراین ما دست تسلیم را بالا برده‌ایم و به دست قضا و قدر گذاشته‌ایم.

پیردوست ادامه داد: ضمن این که نقش‌هایی هم که زنگ می‌زنند و پیشنهاد می‌دهند دلچسب نیست و نمی‌شود با این نقش‌ها ارتباط برقرار کرد.

سریال 87 متر

سعید پیردوست و فریده سپاه منصور در نمایی از سریال "87 متر"

بازیگر سریال "پاورچین" درباره همکاری با عیاری در سریال جدیدش بیان کرد: زمانی که پیشنهاد شد، آقای عیاری گفت نقشی که من انتخاب کردم مناسب شماست و من به انتخاب او احترام گذاشتم و در این سریال حضور یافتم. در این سریال نقش پدر خانواده را بازی می‌کنم که به همراه دختر، داماد و نوه‌هایش زندگی می‌کند. ولی داماد سر او را کلاه می‌گذارد و دست بر قضا سر آن‌ها هم کلاه می‌رود و خانه‌ای که می‌خرند به چند نفر فروخته شده است.

وی افزود: من پیش از این با عیاری سریال "هزاران چشم" را کار کردم که همکاری خوبی بود و از آن تجربه بسیار راضی هستم. در آن زمان سریال خوب دیده شد، من هم جوان‌تر بودم، دقیق یادم نیست بعد یا قبل از سریال "پاورچین" بود که خوب دیده شد. به هر حال نقش خوبی بود و من ارتباط خوبی با نقش برقرار کرده بودم و عیاری هم خیلی به من بها داد. از او ممنونم بابت این اعتمادی که داشت و بعد از آن دیگر نتوانستم با او همکاری داشته باشم تا این سریال، عیاری آدم کار بلدی است و امیدوارم بتواند آثارش را در معرض دید مخاطبان قرار دهد.

این بازیگر پیشکسوت درباره عملکردش در سال 96 اظهار کرد: سال 96 برای من سال خوبی نبود، درگیر بیماری خواهرم بودم. از سوی دیگر وقتی آدم کار نمی‌کند و ارتباط مثبت کاری ندارد دیگر انرژی مثبت هم از سوی مخاطبان دریافت نمی‌کند. من سال 96 خانه‌نشین بودم و کارهایی هم که پیشنهاد می‌شد همانطور که گفتم طوری نبود که بتوانم با آن ارتباط برقرار کنم. تنها کاری که من در سال 96 داشتم فیلم "قاتل اهلی" کار مسعود کیمیایی بود که آن هم در سال گذشته کار کرده بودم.

پیردوست در خاتمه در سال جدید اینطور برای من آرزو کرد: من در حدی نیستم که بتوانم برای مردم ایران آروز کنم، اما از خداوند می‌خواهم که دل مردم را در شب عید شاد نگه دارد و به آن‌ها صبر و تحمل بدهد، همانطور که تاکنون داده است. این مردم در این سال‌ها بسیار ایثار کرده‌اند. از جنگ و دفاع مقدس گرفته تا ادامه راه در این مسیر و حالا هم که بلایای طبیعی چون سیل و زلزله و حوادث غیر منتظره درگیر بودند و این حق مردم ما نیست. نمی‌دانم چرا سیاست به این شکل پیش رفته است که من که 50 سال از عمرم را در راهی صرف کرده‌ام الان بعد از 70 سال باید برای امرار معاش دغدغه داشته باشم. برای شرایطی که برایم بوجود آمد مجبور شدم کتاب‌های کتابخانه‌ام را بفروشم. امیدوارم مسئولین به کمک بازنشستگان و مردم بیایند تا مشکلات اقتصادی برطرف شود. متاسفانه این روزها شرایط اقتصادی بدی در جامعه حاکم است و مردم با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند که این خوب نیست.