سرویس سینمایی هنرآنلاین: پدرام شریفی بازیگر سینما و تئاتر، سال 96 با حضور در فیلم سینمایی"هجوم" به کارگردانی شهرام مکری در سینماها حضور داشت و پس از آن با فیلم "کار کثیف"خسرو معصومی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت و بازی متفاوتی را ارائه کرد. از این بازیگر جوان در ایام نوروز فیلم سینمایی "سیانور" به کارگردانی بهروز شعیبی از تلویزیون پخش خواهد شد.

شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش گفت: تئاتری را شروع کرده‌ام که تهیه‌کنندگی آن را محسن قرایی برعهده دارد و اردیبهشت ماه به روی صحنه می‌رود، صحبت‌هایی هم برای حضور در یک اثر سینمایی شده که هنوز قطعی نیست. همچنین فیلم‌های "کار کثیف" خسرو معصومی و "سال دوم دانشکده من" رسول صدرعاملی را آماده اکران دارم.

وی درباره تجربه متفاوتی که در "کار کثیف" و"سال دوم دانشکده من" داشت، بیان کرد: خودم راضی هستم، چرا که" کار کثیف" خیلی متفاوت بود. من در این فیلم نقش یک پدر را دارم که تجربه جالبی بود، "سال دوم دانشکده من" هم نقطه عکس این کاراکتر است. دو کاراکتر مقابل هم هستند و هیچ ربطی به هم ندارند. تلاش کردم از بین پیشنهادهایی که داشتم بهترین‌ها را انتخاب کنم و راضی هستم. وقتی در جشنواره فیلم‌ها را دیدم خیلی از انتخاب‌هایی که داشتم راضی بودم.

کار کثیف

بازیگر"متولد 65" در ادامه به تجربه کار با خسرو معصومی اشاره کرد و افزود: "کار کثیف" به نوعی آن روی زندگی است و گاهی زندگی همین قدر تلخ است وبی رحم. کار کردن با خسرو معصومی تجربه خیلی خوبی بود و اتفاق خوشایندی بود و پیشاز از شروع کار ما، این احساس رضایت اتفاق افتاد. وقتی آثارش را دیدم عاشق کارهایش شدم و خیلی خوشحال بودم و در طول کار هم حالمان خیلی خوب بود. بده بستان‌هایی که داشتیم و انرژی و تجربه او خیلی به من کمک کرد برای این که از عهده این نقش برآیم. هرچند سه ماه سخت را به لحاظ فیلمبرداری پشت سر گذاشتیم، اما خود کاراکتر و کار به گونه‌ای بود که من باید در فضای کاراکتر می‌ماندم و این پروسه طولانی کار را سخت کرد؛ اما نتیجه را که دیدم خوشحال بودم و جوایزی که دریافت کرد و همچنین جایزه بهترین بازیگر خیلی خوب بود و خستگی‌مان را به در کرد. هرچند در جشنواره فیلم فجر آنطور که باید دیده نشد، اما پس از جشنواره و با توجه به بازخوردهایی که دریافت کردیم تغییراتی ایجاد شد و تایم فیلم کوتاه‌تر شد. فکر می‌کنم باز بهتر هم بشود.

شریفی درباره تجربه پدر بودن و همکاری با بازیگر خردسال عنوان کرد: از آنجایی که خیلی با بچه‌ها رفیق هستم و دوستشان دارم، کار سختی نبود. ضمن این که بازیگر ما خیلی هم با استعداد است وپیش از این تجربه همکاری در فیلم آقای فرهادی را هم داشت و به اصطلاح بازیگر اسکاری ما بود. بسیار بچه با استعدادی است و به نظرم آینده درخشانی خواهد داشت.

این بازیگر همچنین با اشاره به همکاری بین دو کشور و تجربه ساخت آثار سینمایی مشترک درباره ره‌آورد این همکاری‌ها گفت: بهر حال وقتی وارد یک کشور دیگر می‌شویم به ناچار و به اقتضای شرایط مجبور به همکاری با یک ملیت دیگر هستیم و این مجبوری بار منفی ندارد. ما با سینمای آن‌ها آشنا می‌شویم و این بده بستان و این اشتراک گذاشتن تجربه، برای ما بار مثبت دارد و این تبادل تجربه جالب است.

شریفی که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر"سیانور" را بر پرده داشت، درباره نمایش این فیلم در ایام نوروز از تلویزیون ابراز امیدواری کرد و افزود: "سیانور" برای من خیلی دوست داشتنی است و کار با بهروز شعیبی را دوست داشتم. هرچه می گذرد خیلی بیشتر این فیلم را دوست دارم. چرا که برای من خیلی عزیز است و از این جهت مهم است که خیلی واقعی، با شرافت و روراست و انسانی به پدیده‌ای نگاه می‌کند که غیر از شعیبی اگر کسی دیگرآن را کار می‌کرد، می‌توانست تبدیل به یک فرصت طلبی شود، ولی او خیلی درست موضوع را روایت کرد. از آنجایی که روی این موضوعات و روی این نشان دادن واقعیت‌ها بسیار سخت‌گیر هستم، این فیلم حساسیت من و سختگیری من را برآورده کرد. در واقع در "سیانور" به آدم‌ها به شکل آدم نگاه می ‌شود و این شعار هم نیست. خوشحالم که از تلویزیون پخش می‌شود.

بازیگر "ماهی و گربه" ادامه داد: من سه فیلم همزمان و با فاصله کم با "سیانور" در حال اکران داشتم. "متولد 65" و "سیانور" با هم اکران شدند، قبل از آن فیلم" سایه" را داشتم و اول سال هم "بادیگارد" به روی پرده رفت و سال خوبی برای من بود.

سیانور

 شریفی همچنین درباره عملکرد خود در سال 96 عنوان کرد: سال 96 را خیلی دوست دارم، چرا که دو کار خوب انجام دادم که هر دو را دوست دارم. کمی در جشنواره ناراحت شدم چرا که کارم دیده نشد ولی به داوری احترام می‌گذارم. البته توقع کاندید شدن داشتم که این اتفاق نیفتاد. دلخور نیستم چرا که اعتراض رویکرد غلطی است. به هر حال ما می پذیریم که در یک جشنواره حضور داشته باشیم و اثرمان داوری شود. ناراحتی‌اش آخرش بود، اما خیلی کوچک. جایزه آدم را خوشحال می‌کند اما اصل ماجرا نیست.

وی درباره برنامه‌هایش در سال 97 گفت: یک فیلم اول سال کار خواهم کرد، یک تئاتر هم اجرا دارم و سعی می‌کنم نقش‌های خوب پیشنهاد شود تا انتهای آن خوب رقم بخورد. به آینده امیدوار هستم و دوست دارم کارگردان‌هایی که کارهایشان را دوست داشتم پیشنهاد کار بدهند.

 این بازیگر در خاتمه برای مردم این‌طور آرزو کرد: خیلی زیاد دعا می‌کنم که سال جدید بهتر از سال قبل باشد به دلیل شرایط اقتصادی و فشارهایی که روی مردم بود سال 96 شرایط سختی را گذراندیم. امیدوارم این روند در سال جدید متوقف شود. امیدوارم کمی باهم مهربان‌تر باشیم و مسئولین هم با مردم مهربان‌تر باشند. امیدوارم کمی بایستیم و حرف همدیگر را بفهمیم تا این مسیر را راحت‌تر جلو ببریم، مردم ایران مردم مهربانی هستند، ولی مدتی است که با آن‌ها نامهربان هستیم.