سرویس مد و لباس هنرآنلاین:  طرح عرضه کیف و کفش و چرم ایرانی در ۱۰۰ فروشگاه تهران از اتفاقات درخوری بود که در سال گذشته و با وجود واردات بی رویه محصولات چینی به کشور رقم خورد.

طرح فروش کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی با نصب تابلو وی‍ژه کالای ایرانی و با شعار "ایرانی ایرانی بخر" با حضور رئیس اتاق اصناف ایران، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز و جمعی از فروشندگان کفش دست‌دوز ایرانی در خیابان فردوسی افتتاح شد.

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در مراسم رونمایی از این طرح با تاکید و پیگیری اتاق اصناف در خصوص نشان سازی در کالاهای ایرانی افزود: این نشان سازی ویژه کالاهایی است که نسبت به دیگر تولیدات دارای مزیت هستند که صنایع چرم و مشخصا کفش‌های چرم دست‌دوز یکی از مهم ترین این تولیدات است. 

وی با اشاره به اجرای طرح نصب تابلو تولید ایران با افتخار بر سردر 50 واحد تجاری گفت: با نصب تابلو اعلام می‌کنند که در این محل با افتخار کالای ایرانی به فروش می‌رسد.

رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: نشان‌های برتر در حوزه تولید کفش ما وارد عمل شده‌اند در مورد این 50 واحد تجاری باید بگویم که این اتفاق فقط در این خیابان اتفاق افتاده و به زودی شاهد افتتاح نشانهای ایرانی در دیگر مناطق تهران خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف ایران قاچاق کالا را بلای جان تولیدکنندگان دانست و گفت: از طرفی برخورد با قاچاق کالا جزء سه اصلی است که مسئولان باید حتما اهتمام خاصی به آن بورزند. یکی از دغدغه‌هایی که امروز در این 50 واحد دیدم، بحث ترویج کالای خارجی در قامت‌های مختلف است،موضوع به مجلس شورای اسلامی، دولت و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط مربوط است.