سرویس مد و لباس هنرآنلاین: منظر رمزی عراقی مدیر مؤسسه مد و لباس سیمای شرق درباره فعالیت‌های این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: حدود دو سال است که این مجموعه تأسیس شده است و در این مدت زمان تلاش کرده ایم چند طرح کسب و کار را که همگی در تعامل با هم هستند، به پیش بریم.

او با اشاره به تمرکز این مؤسسه بر تأمین محصولات حجاب اجتماعی اظهار داشت: دراین زمینه خلاءهای بسیاری وجود دارد. سبک‌های اسلامی ایرانی ارائه شده، ملغمه‌ای از مدهای مختلف است که در برخی موارد آنگونه که باید هویت ملی ندارند.

مدیر مؤسسه هنری سیمای شرق ادامه داد: متأسفانه در ایران رهبر مد و ترند نداریم و همین امر موجب شده است در قیاس با بسیاری از کشورها نتوانیم آنگونه که باید و شاید مدسازی کنیم.

رمزی عراقی با تأکید بر اینکه جشنواره مد و لباس فجر نباید تنها رویداد گردهم آورنده فعالان این حوزه باشد اظهار داشت: فامیل مد و لباس ایران باید بیشتر از هر زمان دیگری گرد هم جمع شوند. در حالی که بسیاری از ما ممکن است با یکدیگر  رقیب باشیم، اما در عین حال همکاریم و به یکدیگر وابسته؛ پس بهتر است در‌این‌باره بیشتر دقت نظر داشته باشیم.

او همچنین بر لزوم وجود رسانه تخصصی در عرصه مد و لباس ایرانی تأکید کرد و گفت: ما به رسانه‌ای نیاز داریم که هژمونی، ایده، هدف، برنامه‌ریزی و محبوبیت داشته باشد و در این حوزه ایده و فرهنگ را به مردم تزریق کند. به همین دلیل یکی از مأموریت‌های من و سایر همکارانم در این مؤسسه ایجاد همین رسانه است.

مدیر مؤسسه هنری سیمای شرق در خاتمه گفت: بدون شک جشنواره تنها ساز و کار مد سازی نیست و لازم است با مطالعه راه‌های موفقیت کشورهای صاحب مد در جهان، بیش از پیش به این موضوع مهم بها دهیم.