سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمید عظیمی، مدیرعامل شرکت میهن پوشان پارس با برند تجاری "وان بای وای" درباره شرایط حاکم بر اوضاع رسته لباس کودک و نوجوان به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: لباس کودک و نوجوان به دلیل واردات بی رویه در ایران مهجور واقع شده است. این در حالی است که کار کودک خاص بوده و باید بیشتر از مواد طبیعی برای تمام بخش‌ها بهره گرفت که اینگونه تولیدکننده ایرانی نیز تخت فشار قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه متأسفانه بیش از 90 درصد فروشگاه‌های لباس خیابان بهار تهران به عنوان اصلی‌ترین مرکز فروش این رسته خارجی‌فروشند، اظهار داشت: کیفیت محصولات ایرانی طی سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته است، اما هنوز محصولات خارجی در ایران موج می‌زند.

عظیمی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، شاهد افزایش ارتباط میان صنعت و دانشگاه بوده‌ایم و این امر موجب شده است هم بر تعداد طراحان خلاق و نوآور افزوده شود و هم بخش صنعت نیز تمایل همکاری با تخصص آن‌ها را پیدا کند.

مدیرعامل شرکت میهن پوشان پارس افزود: یکی از موضوعات مهمی که در رسته کودک و نوجوان وجود دارد، تأمین ملزومات سیسمونی است که متأسفانه علی رغم بالا بودن میزان تقاضا هنوز به شدت به دیگر کشورها وابسته هستیم. شاید اگر در این زمینه هم تلاش کنیم که پیشرفت‌هایی حاصل شود بتوانیم تعداد فروشگاه‌های این رسته را در ایران کاهش داده و به تولید ملی کمک کنیم.