سرویس مد و لباس هنرآنلاین: جدیدترین پروژه برند فرانسوی "لاکوست" با نام پروژه "ایکس" به درج آیکون نمادین 10 حیوان که در معرض بیشترین خطر انقراض در سرتاسر دنیا قرار دارند بر روی تی‌شرت‌ها اختصاص دارد.

کمپانی فرانسوی "لاکوست" در هفته مد پاریس از جدیدترین پروژه طبیعت‌دوستانه خود رونمایی کرد.

"لاکوست" در این پروژه اقدام به تولید تی‌شرت‌های پولو و یقه دار سفیدرنگ با بسته‌بندی مخصوص در تعداد بسیار محدود کرده است که بجای لوگوی شناخته شده کوروکودیل سبزرنگ این شرکت از آیکون نمادین 10 حیوانی که در معرض بیشترین خطر انقراض در سرتاسر دنیا قرار دارند، استفاده کرده است.

نکته جالب توجه در این پروژه حمایتی "لاکوست" تعداد محدود تولید این تی‌شرت‌ها بر اساس تعداد موجود هرگونه جانوری بوده به‌طور مثال تیراژ تولید تی‌شرت‌های با لوگوی گراز ماهی کالیفرنیایی فقط سی عدد است زیرا که فقط همین مقدار از این گونه جانوری در حال انقراض در جهان موجود و یا از تی‌شرت با طرح ایگوآنای آناگادا 450 عدد تولید شده است.

 این کمپانی در مجموع 1775 تی‌شرت برای این مجموعه تولید کرده بود که همگی آن‌ها در کمتر از دو ساعت بفروش رسیدند که تمامی عواید حاصل از فروش این مجموعه نمادین برای کمک به حفظ حیات این گونه‌های در حال انقراض استفاده خواهد شد.

نام و لوگوی کمپانی لاکوست، که در گذشته در ایران با نام "سوسمار نشان" شناخته می‌شد، از نام مستعار بنیان‌گذارش جان رنه لاکوست الهام گرفته شده است. لاکوست که تنیسوری حرفه‌ای بود به دلیل جان‌سختی و تلاش بی‌حدش در زمین بازی به "کوروکودیل" معروف شده بود.