سرویس مد و لباس هنرآنلاین:  ثابت شده است که ۷۳ درصد از کمردردهای بانوان به خاطر لباس و زیورآلاتی است که می‌پوشند و باید بدانید بسیاری از اقلامی که در کمد لباس شماست برخلاف ظاهرشان مضر هستند.

این لباس‌ها را در سال جدید نپوشید و تلاش کنید با انتخاب پوشیدنی‌های مناسب به حفظ سلامتی و تندرستی خود کمک کنید.

1- شلوار تنگ

با توجه به کارایی این شلوارها که باعث فشرده‌سازی می‌شود که -البته این شلوارها طرفداران زیادی دارند_ و بنام شلوارهای پوستی معروف هستند، یک تهدید واقعی برای سلامتی‌اند. باعث مشکلات زیادی از جمله پایین آوردن گردش خون، گشاد شدن رگ‌های خونی و حتی کاهش هضم غذا می‌شوند. علاوه بر این، به دلیل فشار اضافی بر روی عصب‌های پوستی و فمورال، شلوارهای تنگ باعث بی‌حسی و درد در ران می‌شوند.

2- کفش‌های پاشنه‌بلند

در آخرین تحقیقات، محققان دانشگاه آبرن به این نتیجه رسیدند که زنان نسبت به مردان ۴ برابر بیشتر دچار مشکلات روده بزرگ و دردهای مفصلی، پینه‌های پا، درد مفاصل مچ پا، استئوآرتریت و آسیب‌های عصبی می‌شوند. اگر شما هر کدام از این مشکلات را داشته باشید، آن را در کفش‌های پاشنه‌بلند که بسیار دوستشان دارید، بیابید. هرچه پاشنه‌بلندتر و باریک باشد، بدتر است.

محدودیت زمانی برای پوشیدن پاشنه‌های بلند بگذارید، و دفعه بعد با یک جفت کفش راحت‌تر راه بروید. پایتان باید احساس تعادل و آرامش بکنند، به‌ویژه اگر می‌خواهید مسیر طولانی را پیاده‌روی کنید.

3- گردن بند و گوشواره‌های سنگین

با توجه به مطالعات اخیر، ۲۰% سوراخ‌های روی گوش، عفونت‌های باکتریایی دارند. به علاوه، اگر از آن‌ها مراقب نشود، عفونت در آینده گسترش پیدا کند و زندگی شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. استفاده از گوشواره‌های بزرگ و سنگین اغلب باعث آسیب دیدن گوش‌ها می‌شود، و احتمال ترمیم آسیب‌های وارده با جراحی پلاستیک را افزایش می‌دهد. همین امر در مورد گردنبندهای سنگین هم صادق است زیرا باعث درد گردن می‌شود و در بیشتر موارد درمان دشواری دارد.

4- پیراهن‌های کوچک

زنان تنها کسانی نیستند که از لباس‌هایشان رنج می‌برند. طبق یک مطالعه دانشگاه کرنل، ۶۷ درصد مردان، پیراهنی را که کوچک‌تر از گردنشان است، خریداری می‌کنند.

در نتیجه، پیراهن‌های کوچک و گره‌های کروات تنگ باعث کاهش گردش خون، افزایش فشار داخل چشم، ایجاد سردردها، محدود کردن حرکت گردن و افزایش تنش عضلانی در پشت و شانه‌ها می‌شود.

5- دمپایی لای انگشتی

یکی از لوازم مورد نیاز ضروری برای ساحل، دمپایی‌های لای انگشتی است که البته خالی از خطر نیستند. آن‌ها به پاهای شما آسیب می‌زنند. این نوع می‌تواند باعث ایجاد خراشیدگی شود که به راحتی محل خراشیدگی پوست آلوده به میکروب می‌شود.

علاوه بر این، به خاطر حالت کاملاً تخت این دمپایی‌ها، پاشنه‌ها نیروی بیشتری به زمین وارد می‌کنند که موجب ناراحتی و درد شدید پشت می‌شود.

6- لباس‌های اندامی و تنگ

کمربند تنگ می‌تواند باعث تنگی نفس، درد عضلانی و مشکلات گردش خون شود. همیشه اندازه مناسب خود را انتخاب کنید و اگر از لباس‌های اندامی می‌خواهید استفاده کنید به حس راحتی خود در استفاده از این لباس‌ها اولویت بدهید.

7- کیف‌های بزرگ

مثل بسیاری از بانوان دیگر، احتمالاً شما هم کیف دستی خود را پر از چیزهایی که ممکن است نیاز داشته باشید می‌کنید. به‌هرحال حمل وزن زیاد بر روی یک شانه می‌تواند درد عضلانی ایجاد کند و در نتیجه به مفاصل شما آسیب برساند.

اگر شما نمی‌توانید از حمل کیف‌های بزرگ دل بکنید، حداقل آن را با چیزهای غیرضروری پر نکنید. فقط چیزهایی که واقعاً نیاز دارید، در آن بگذارید.

8- دامن خمره‌ای یا دامن‌هایی که پایین آن‌ها تنگ‌تر می‌شود

این‌گونه دامن‌ها پاهای شما را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند، بنابراین همیشه امکان از دست دادن تعادل و سقوط وجود دارد. تمام حرکات شما را از پیاده‌روی تا رسیدن به ماشین محدود می‌کنند، اما بدترین چیز این است که این دامن می‌تواند موجب آسیب عضلات و زخم‌ها شود.