سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فرهنگ زاج‌فروش‌ها سابقه طولانی در آموزش رشته طراحی و مدل‌سازی طلا و جواهر در کشورمان دارد و از نخستین افرادی است که مدل‌سازی زیورآلات از طریق نرم‌افزارهای رایانه ای را به ایران آورده است.

او در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس هنرآنلاین، دبیر کمیته زیورآلات و رئیس هیئت داوران بود.

زاج‌فروش‌ها درباره بخش زیورآلات این دوره از جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: انتخاب موضوع "خلیج فارس" منجر به خلق آثاری بسیار زیبا و خلاقانه از سوی هنرمندان کشور شد و حدود 600 اثر در بخش طراحی با نرم‌افزار کامپیوتری، اتد دستی و ساخت به دبیرخانه رسید.

این هنرمند طراحی و ساخت زیورآلات به تعدد المان های شناخه شده در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: نمادهای بسیاری دست مایه کار طراحان شرکت کننده در جشنواره قرار گرفت و در نهایت آثار حدود 20 نفر به نمایشگاه راه یافت.

زاج فروش‌ها با نقد از عدم حضور چهره‌های باتجربه و توانمند در این عرصه اظهار داشت: جشنواره فجر علاوه بر نمایش هنر  و خلاقیت استعدادهای جوان، بستری را برای حضور توانمندترین افراد فراهم کرده تا با علاوه بر انتقال تجربیات خود، به ارتقا سطح کیفی جشنواره کمک کنند اما متأسفانه این مهم آنگونه که باید در این بخص حاصل نشد.

 او گفت: تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری کشور، متعلق به هنرمندان است و حتی اگر هم میان جشنواره‌ها موازی‌کاری وجود داشته باشد، باز هم فرصتی مغتنم برای همگان فراهم شده تا در بسترهای گوناگون سطح خود را مورد آزمون قرار دهند و در فرصت های مختلف نتایج زحمات خود را عرضه کنند.

دبیر کمیته زیورآلات و رئیس هیئت داوران هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در خاتمه گفت: امیدواریم در سال آینده بخش آزاد نیز به بخش موضوعی اضافه شود تا هنرمندان طی فرصتی که در اختیار دارند، آثاری متنوع، کاربردی و هنرمندانه را به این رویداد ارائه کنند.