سرویس استان‌های هنرآنلاین: جمعی از مدیران، معاونان و فعالان فرهنگی و هنری استان فارس میهمان استودیوی شماره 04 صدا و سیمای استان شدند تا نخستین قسمت از مجموعه مشاعره طنز شکرخند کلید بخورد و کودکان شیرین گفتار این سرزمین پهناور، هنر خود را به مخاطبان و علاقه‌مندان برنامه‌های طنز نشان دهند.

معاون صدا و سیمای مرکز فارس در این برنامه، با اشاره به وقفه‌ای که در تولید این مجموعه طنز به وجود آمده بود، آغاز بکار این مجموعه را مرهون حمایت مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس دانست و گفت: بی‌شک تولید دور دوم مجموعه طنز شکرخند بدون حمایت‌های مدیریتی و همکاری‌های هنرمندان و نویسندگان مرکز امکان‌پذیر نبود.

امیر رئوف با اشاره به این که قالب شعر یکی از قالب‌های هنرمندانه‌ای است که در طول تاریخ به صیانت و حفاظت از زبان فارسی پرداخته، اظهار داشت: مجموعه طنز شکرخند با هدف حمایت از زبان و ادبیات فارسی در قالب 15 قسمت 30 تا 35 دقیقه‌ای برای ایام نوروز تولید خواهد شد و مخاطبان می‌توانند از یکم تا پانزدهم فروردین سال آینده تماشاگر این مجموعه جذاب باشند.

وی بابیان اینکه در این مجموعه شاهد حضور کودکان و نوجوانانی از شهرهای مختلف استان خواهیم بود، ابرازداشت: از آنجا که یکی از رسالت های مهم سازمان صداوسیما پاسداشت فرهنگ های قومی و فولکلور است تلاش می کنیم در این برنامه علاوه بر انجام این رسالت مهم، به ایجاد وحدت بیش از پیش در میان اقوام کمک کنیم.

معاون سیمای مرکز فارس در ادامه یکی از تفاوت های عمده دور دوم طنزشکرخند با دور اول را تهیه دکور متفاوت و جذاب با تلفیقی از چوب، بنر و ال.ای.دی عنوان کرد و افزود: در این دوره 32 نفر از مشاعره کنندگان با یکدیگر به رقابت می پردازند که در هر قسمت شاهد 4 مرحله رقابتی خواهیم بود.

رئوف در بخش دیگری از سخنان خود به سایر برنامه های نوروزی فارس اشاره و خاطرنشان کرد: امسال با 8 عنوان برنامه نوروزی میهمان مخاطبان خواهیم شد که با برنامه های صبحگاهی، شامگاهی، خانواده، گلگشت، طنز شکرخند و پخش فیلم های سینمایی 2017، رضایت مخاطبان را جلب خواهیم کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس ، به موفقیت دور اول مجموعه شکرخند اشاره کرد و گفت: در دور دوم تلاش خواهیم کرد برنامه ای تازه تر و در فضایی متفاوت تر برای بینندگان آماده کنیم.

سید تقی سهرابی بابیان اینکه همکاران با تجربه و توانمندی درتولید این برنامه نقش دارند، اظهارداشت: کودکانی که در این برنامه حضور دارند در واقع سفیران فرهنگی فارس هستند.

وی مجموعه شکرخند را از جمله برنامه های ترکیبی صداوسیمای فارس عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه علاوه بر استان فارس با هماهنگی معاونت امور استان های سازمان صداوسیما در سایر شبکه های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای فارس در بخش دیگری از سخنانش با اذعان براینکه در حوزه فیلم و برنامه سازی برای کودکان، کمتر شاهد کارهای فاخر بوده ایم، گفت: یکی از رسالت های رسانه ملی تولید برنامه با محتوای تفریح و سرگرمی است، اما در این زمینه به ویژه در ژانر کودک کمتر شاهد تولیدات فاخر بوده ایم که این برنامه تلاش می کند گامی برای رفع این کمبود بردارد.

سهرابی در ادامه با اشاره به شعار محوری صداوسیمای مرکز فارس مبنی براینکه این شبکه، شبکه"تمدن و فرهنگ ایرانی" است، تصریح کرد: سازمان صداوسیما با توجه به سابقه و پیشینه این استان انتظارات و توقعات خاصی از این مرکز دارد و این انتظار طبیعی است؛ چراکه استان فارس دارای تاریخ، فرهنگ، هنر و میراث طبیعی و گردشگری قابل توجهی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه صداوسیمای مرکز فارس در رتبه بندی های سازمانی برای تولید برنامه های نوروز، مقام نخست را از آن خود کرده است، گفت: برنامه طنز شکرخند تحفه ای از دیار فارس برای سایر مردم ایران زمین است.

الهه بهرامی