به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره نقش تن‌پوش، بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی هنر درباره ضرورت و جایگاه برپایی جشنواره نقش تن‌پوش بیان کرد: تن‌پوش فراگیرترین پوشش‌ در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان است و با توجه به نقش ترویجی و فرهنگ سازی جشنواره در زمینه معرفی طرح‌های متناسب با فرهنگ ایرانی و ورود آنها به پوشش آحاد جامعه، تی‌شرت یا تن‌پوش را به عنوان زمینه خلاقیت هنرمندان در نظر گرفته گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در تمدن ایران، صدها تصویر، طرح، نقش و نگار وجود دارد که هر یک می‌تواند دستمایه یک اثر هنری بدیع باشد و این طرح‌ها اگر بر روی لباس نقش بندد، می تواند یادآور و معرف این فرهنگ و تمدن و پیام رسان مفاهیم و محتوای بلند آن باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی هنر افزود: متأسفانه بسیاری از مفاخر و مظاهر ایرانی در حال فراموشی هستند و کمتر مورد رجوع قرار می‌گیرند؛ ما در این دوره از جشنواره برای کمک به شناخت بهتر و بیشتر از مفاخر ایرانی، محوریت موضوعی جشنواره را بر اساس نام این بزرگان برگزیدیم و امیدواریم با برگزاری این جشنواره به سهم خود و براساس توانایی‌ها و امکانات، به معرفی هر چه بهتر و بیشتر این فرهیختگان یاری رسانیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد گفتمان و بسترسازی برای گفت و گو و تعامل بین هنرمندان و مراکز و برندهای فعال در عرصه پوشاک، هم به اقتصاد هنرمندان کمک می کند و هم به به بهبود سبک پوشش کمک خواهد کرد. برهمین اساس دبیرخانه جشنواره همواره در تلاش برای ایجاد ارتباط و نزدیکی هنرمندان و صنعت گران عرصه مد و لباس است.

حمایت آثار برگزیده این دوره از جشنواره برای تولید و ورود به بازار پوشاک و مد و لباس کشور

او در ادامه اظهار داشت: یکی از ارکان مهم فرهنگ، پوشاک است و اقوام فرهنگ یکدیگر را به لباس می‌شناسند پس در شرایطی که پوشش بسیاری از جوانان ما تحت تاثیر مد و لباس غربی قرار گرفته است، نقش و جایگاه برپایی جشنواره ای همچون نقش تن پوش بیش از هر زمان دیگری پررنگ به نظر می‌رسد.

ششمین جشنواره سراسری نقش تن پوش اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۷ توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر برگزار خواهد شد.