سرویس مد و لباس هنرآنلاین: الناز حدیدی مدیر مؤسسه "طراحان مد" که در هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و در بخش مؤسسات تقدیر شد، درباره فعالیت‌های این مجموعه در سال آینده به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: مهم‌ترین اولویت ما برای سال آینده، تیم‌سازی و هدایت گروه‌های خبره به سمت بازار کسب‌وکار است.

او با اشاره به لزوم مشاوره‌های شغلی و مدیریت کسب‌وکار در عرصه طراحی مد و لباس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف مؤسسات مد و لباس، توجه به موضوع کارآفرینی برای هنرجویان این حوزه است و خوشبختانه در سال جاری موفق شدیم 150 تیم طراحی را به بازار کسب‌وکار معرفی کنیم.

حدیدی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در حوزه طراحی وجود دارد این است که آثار بسیاری از طراحان به سمت تصویرسازی سوق پیدا کرده است و آنچه روی کاغذ در این قالب ترسیم می‌شود چندان مناسب و باب طبع نیاز بازار برای تولید انبوه نیست، پس یکی از دوره‌های آموزشی که در مؤسسه "طراحان مد" مورد توجه قرار داده‌ایم، آموزش‌های لازم برای شناخت بازار و سلیقه مشتری توسط هنرجویان است.

او افزود: یکی از تصمیمات ما برای ورود هر چه بهتر و بیشتر طراحان به فضای کسب‌وکار، دعوت از تولیدکنندگان در زمان آموزش و تمرین است تا علاوه بر ایجاد فضای تعاملی برای ورود آثار به بازار، طراحان با روش‌های مورد نظر برندها در خلق آثار مطلوب مخاطبان آشنا شوند.

مدیر مؤسسه "طراحان مد" همچنین از برپایی دوره‌ آموزشی ترفندهای خلاقیت در طراحی مد و لباس برای نخستین بار در این مرکز خبر داد و گفت: آموزش این ترفندها به طراحان لباس کمک می‌کند که ضمن آشنایی با روش‌های بکر و خلاقانه، سرعت عمل خود را در کار افزایش داده و ارائه دوره‌های ترفندهای خلاقیت در طراحی مد و لباس هم از اولویت‌های مجموعه ماست.

حدیدی بر لزوم توجه مؤسسات و مراکز علمی آموزشی به دروس پایه‌ای تأکید و تصریح کرد: آشنایی با تاریخ هنر و سبک‌شناسی مد از ضروریات و مقدمات ورود به این عرصه است و در سال آینده بنا داریم تا به این سرفصل‌های تئوری و پایه توجه بیشتری داشته باشیم.