به گزارش هنرآنلاین به نقل از  مهر، عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما در اختتامیه چهارمین جشنواره جام جم که شامگاه پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه برگزار شد در سخنانی با درود و سلام بر بنیانگدار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب از شهادت تصویربردار شبکه العالم یاد کرد.

وی در این مراسم گفت: جا دارد که از آقای میرباقری معاون سیما و همه همکارانشان که همت کردند و در چند ماه گذشته برنامه‌ها را برای این جشنواره ارزیابی کردند تشکر کنم.

رییس صدا و سیما با اشاره به کلیپی که در این مراسم با موضوع هنرمندان پخش شد، گفت: این کار خوبی بود که انجام شد و ۴۰ نفر از بزرگان همکار رسانه تکریم شدند.

عسکری تاکید کرد: بار سنگینی امروز بر دوش ماست. امروز رقبای فراوانی وجود دارند که متکی بر نظام سلطه هستند که موفقیت مردم ما را نمی‌خواهند و رسانه‌های ماهواره‌ای اکثرا برخلاف منافع نظام اسلامی کار می‌کنند.

وی افزود: ما در دوره‌ای هستیم که صاحبان فضای مجازی در صحنه‌اند و هر روز سعی می‌کنند اثرات تخریبی خود را بیشتر کنند. اینها از طرف آمریکا و نظام سلطه حمایت می‌شوند و مجموعه سازمان ما باید با همه تخریب‌ها مقابله کند.

رییس صدا و سیما عنوان کرد: روزی که در مجلس بودیم صحبت‌هایی شد که چقدر غیرتمندانه در زمینه صیانت کشور تلاش می‌شود. درست است که یک رویارویی فرهنگی با ملت ما وجود دارد اما ملت ما یک ملت برتر با سوابق بزرگ است و اگر همه هنرمندان خلاقیت به خرج دهند ما می‌توانیم بر دشمنان غلبه و در هدایت انسان‌های این دنیا کمک کنیم.

عسکری اضافه کرد: ما باید تولیدکننده باشیم و آثارمان نه تنها در کشور بلکه باید در منطقه و کل جهان موثر باشد.

وی ادامه داد: ما کسانی را داریم که شیطنت آمیز در حال تخریب فرهنگ هستند. شما برنامه سازان جزو برترین‌ها هستید، رسانه ملی جزو برترین‌هاست و خیلی خوشحالم امشب این برنامه برای بهترین‌ها از این برترین‌ها ساماندهی شده است. سیمای جمهوری اسلامی در قله تاثیرگذاری در کشور است و درواقع خط الراس تلاش‌های صداوسیما در سیماست.

رییس صداوسیما با اشاره به ویژگی‌های یک اثر حرفه‌ای تصریح کرد: ویژگی‌های یک اثر خوب این است که هدفگذاری و جهت گیری آن مفید باشد، دوم از پشتیبانی مطالعاتی و تحقیقاتی کافی برخوردار باشد، سوم باید از عنصر زیبایی شناسی و جاذبه برخوردار باشد و این مثلث طلایی باید در همه کارها حفظ شود.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: پیشاپیش نوروز ۹۷ را تبربک می‌گویم و امیدوارم سال ۹۷ تلویزیون پررونق باشد. تلویزیون در دوره‌ای به افت رسیده بود اما امروز رونق دارد و هر شب سه سریال جدید روی آنتن است. خدا را شاکریم دو سریال فاخر حضرت سلمان و حضرت موسی به جریان افتاده است و امیدوارم با موفقیت پیش بروند و دوباره خط الراس‌هایی را در سریال سازی در ابعاد جهانی رقم بزنیم‌.