سرویس تئاتر هنرآنلاین: عظیم موسوی نویسنده و کارگردان نمایش "خواستگاری" که آن را بر اساس اثر معروف آنتوان چخوف با لهجه گیلانی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری در تماشاخانه سنگلج روی صحنه آورده بود، قصد دارد این اثر نمایشی را فروردین سال آینده در ایام نوروز در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا کند.

او در گفت‌وگو با هنرآنلاین با اعلام این خبر گفت: سعید امیرسلیمانی و کتایون بختیاری بازیگران جدید اجرای دوباره این اثر نمایشی هستند و محمود راسخ‌فر، علی فتحعلی، حمیدرضا مرادی و نگار مقدسی دیگر بازیگران نمایش "خواستگاری" هستند که در اجرای پیشین هم حضور داشتند.

موسوی در ادامه افزود: سرپرست گروه موسیقی همانند اجرای گذشته، زهره عشقی خاص است اما خواننده و نوازندگان تغییر خواهند کرد. همچنین موسیقی نمایش در اجرای جدید بیشتر شده است و کمدی آن نسبت به بازیگران جدید نیز تغییر کرده و بیشتر است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه نمایش "خواستگاری" اثری کمدی است که به مقوله بحران ازدواج می‌پردازد، خاطرنشان کرد: قرار بود سال آینده نمایش جدیدی را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه آورم. اما مدیریت این پردیس تئاتری از من خواست تا پیش از آن‌که آن نمایش آماده شود، در ایام نوروز "خواستگاری" را اجرا کنم.

او با بیان اینکه داستان اصلی این اثر تغییراتی نداشته است، عنوان کرد: نمایشنامه آنتوان چخوف حدود نیم ساعت است که من آن را ایرانیزه کرده و یک ساعت و چهل دقیقه اجرا می‌کنم. نمایش فضایی ایرانی دارد و از آئین‌هایی چون تعزیه، تخت‌حوضی و نقالی در آن بهره گرفته شده است.