به گزارش هنرآنلاین مسابقه طراحی پوسترهای اجتماعی که سومین سال خود را تجربه می‌کند، امسال ۹ هنرمند ایرانی را به عنوان برگزیده اعلام کرده است. این مسابقه قسمتی از یک بخش بزرگتر طراحی پوستر اجتماعی است که هدفش بیان ضرورت توسعه‌ مکالمه بر سر موضوعات مهم و درعین حال توسعه‌ فرهنگ طراحی گرافیک است که در میان برگزیدگان و برترین‌های این مسابقه نام ۹ گرافیست ایرانی به چشم می‌خورد. در این مسابقه هیأت داوران، ۷۰ پوستر را از میان ۶۵۰ اثر ارسال شده از کشورهای مختلف، انتخاب کردند و جایزه‌ نفر اول را به آنا گیزلا وارگا (Anna Gizella Varga)، از مجارستان، اهدا کردند. ۹ طراح گرافیک ایرانی که در این مسابقه برگزیده شدند؛ شامل احسان مهدوی، عرفان کمالی، بهمن ناظم‌زاده، علی معصوم‌بیگی، بابک سفری، فرهنگ خشایی، فرزاد حمیدی منش، میلاد عسکری و سعید بهداد هستند که قرار است تابستان امسال در نمایشگاه برگزیدگان این مسابقه؛ آثارشان به نمایش درآید. این مسابقه در طی سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ با موضوع "طراحی اجتماعی: وهم گرایی" و "طراحی در مقابل فقر" بود، در سال ۲۰۱۲ نیز به صورت آنلاین و با موضوع " بذرهای صلح: قدرت درمانگر گفتگو" برگزار شده است. مفهوم تم مسابقه این است که برای رسیدن به هدف "نیک بودن" همه مردم، باید از یک قدرت درونی(قدرت درمانگر گفتگو) شروع کنند. طراحی اجتماعی با انتخاب این موضوع می‌خواهد ما به دیگران گوش بدهیم، به آنها اهمیت بدهیم. ولی باید قبل از همه اینها احساسات مردم را بفهمیم. باید همیشه به خاطر داشته باشیم که همه‌ ما بخشی از یک کلیت خیلی بزرگتر هستیم، خود را مانند فردی تک نبینیم، ما همگی برگ‌های یک درختیم. برگزارکنندگان این مسابقه معتقدند که طراحی می‌تواند دنیا را دگرگون سازد، می‌تواند به انسان‌ها کمک کند که بازتر بیاندیشند. در هر طراحی باید اندکی از روح ادیسه وجود داشته باشد، اندکی از اشتیاق وی به خطر کردن در دریاهای ناشناخته و قدری از شجاعتش. انتهای پیام/31