سرویس تجسمی هنرآنلاین، نمایشگاه "مردم و سرزمین پشمینه" شامل 60 اثر از هنرمند ایتالیایی مائورو ویتاله است که در آن عشایر و چوپانان دو سرزمین ایران و ایتالیا عکاسی شده است.

در این نمایشگاه پروین بهمنی، پژوهشگر موسیقی فولکلور به اجرای قطعاتی از لالایی ایل قشقایی پرداخت که با فضا این نمایشگاه همخوانی داشت.

در این نمایشگاه که همزمان با پانزدهمین دوره از جشن تصویر سال و به عنوان نخستین نمایشگاه بین‌المللی این رویداد برگزار شد، سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر؛ محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی هنری سازمان ارتباطات و مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان حضور داشتند.

همچنین چهره‌های شاخص هنری چون کیهان کلهر، سیف‌الله صمدیان، حسن غفاری، افشین شاهرودی، یدالله کابلی، نگار نادری‌پور، ، مزدک فیض‌نیا، کریم صارمی و... نیز در افتتاحیه این نمایشگاه شرکت داشتند.

این نمایشگاه میزبان سرجو ونوتی و ویتوریا کوئن از اساتید دانشگاه بررا ایتالیا در رشته مد و لباس نیز بود.

مائورو ویتاله هنرمندی ایتالیایی است که 5 سال سردبیری مجله "D'Abruzzo" را در کارنامه کاری خود دارد. او که سال‌هاست در حوزه عکاسی فرهنگی و هنر اقوام فعال است در قالب پروژه‌ای پژوهشی از عشایر جنوب ایران عکاسی کرده است.

افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های مائورو ویتالیه در گالری استاد نامی خانه هنرمندان

عکس‌های ویتاله در برگیرنده‌ تصاویری از عشایر و روستاییان ایران و ایتالیاست که فضاهای اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هر دو کشور را نشان می‌دهد.

در این نمایشگاه که حاصل همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر و جشن تصویر سال است، بالغ بر 60 اثر با ابعاد 50 در 70 به نمایش گذاشته شده است.

در حاشیه این نمایشگاه، مجموعه آثار این هنرمند در قالب کتاب به علاقمندان ارائه شد و نشستی نیز در راستای تحلیل محتوای آثار برگزار شد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 اسفندماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 13 تا 20 به گالری نامی واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.