سرویس سینمایی هنرآنلاین: "با اسم خودت به من زنگ بزن" در نودمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

این فیلم به کارگردانی لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی با اقتباس از رمانی نوشته آندره آسیمان نویسنده مصری-آمریکایی ساخته شده و درباره ارتباط نوجوانی 17 ساله به نام الیو با الیور دستیار پدرش در ایتالیای دهه 1980 است و این زمانی است که او برای گذران تعطیلات تابستانی به خانه پدری بازگشته است. فیلمنامه را جیمز آیوری نوشته است.

جیمز آیوری 89 ساله اکنون مسن‌ترین فردی است که در بخش های رقابتی جایزه اسکار دریافت کرده است. او پیش از این برای فیلم‌های "بقایای روز"، "هواردز اند" و "اتاقی با چشم‌انداز" نامزد اسکار بهترین کارگردانی شده بود.

James Ivory

جیمز آیوری

"هنرمند فاجعه" نوشته اسکات نویشتاتر و مایکل اچ. وبر بر مبنای کتاب "هنرمند فاجعه: زندگی من داخل اتاق، بهترین فیلم بد تاریخ" به قلم گرگ سسترو و تام بیسل، "لوگان" نوشته اسکات فرانک، جیمز منگولد و مایکل گرین بر مبنای داستانی از منگولد برگرفته از شخصیت‌های کتاب‌های مصور و فیلم‌های سینمایی "افراد ایکس"، "بازی مالی" نوشته آرون سورکین بر مبنای کتابی از مالی بلوم و "Mudbound" نوشته ورجیل ویلیامز و دی ریز بر مبنای رمانی از هیلاری جردن، دیگر نامزدهای بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی بودند.

"با اسم خودت به من زنگ بزن" در جوایز سالانه انجمن نویسندگان آمریکا نیز که یک شاخص قابل اطمینان برای پیش‌بینی برندگان اسکار بخش فیلمنامه است، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد و در جوایز انتخاب منتقدان و جوایز بفتا هم برنده شد.