سرویس سینمایی هنرآنلاین: فرانسیس مکدورمند برای بازی در کمدی سیاه "سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" به کارگردانی مارتین مک‌دونا برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

او در این فیلم نقش مادری میانسال و بدخلق را بازی می‌کند که بعد از این که دخترش به قتل می‌رسد، بی آن که قاتل رد پایی از خود به جا گذاشته باشد، رئیس پلیس شهر کوچک ابینگ را به چالش می‌کشد.

سالی هاوکینز برای "شکل آب"، مارگو روبی برای "من، تونیا"، سرشا رونان برای "لیدی برد" و مریل استریپ برای "پست" دیگر نامزدهای جایزه اسکار بهترین بازیگر زن بودند.

جایزه مکدورمند را جنیفر لارنس و جودی فاستر اعطاء کردند. این در حالی است که طبق روال، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برنده اسکار بهترین بازیگر مرد سال گذشته اعطاء می‌کند، اما کیسی افلک که سال گذشته برای "منچستر بای د سی" برنده این جایزه شد، در پی چند مورد اتهام مزاحمت جنسی در مراسم حضور نداشت.

Frances McDormand_ Three Billboards Outside Ebbing_ Missouri

"سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری" که یکی از رقبای جدی فصل جوایز سینمایی بود. این فیلم اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. فیلم بعداً در جشنواره فیلم تورنتو نیز جایزه فیلم برگزیده تماشاگران یا جایزه انتخاب مردم را از آن خود کرد و خود مکدورمند برای کار خود در این فیلم تقریباً تمام جوایز مهم فصل جوایز سینمایی را دریافت کرد.

بازیگر 60 ساله شیکاگویی 21 سال پیش نیز برای "فارگو" برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد و اکنون به گروه 14 نفره بازیگرانی پیوسته است که بیش از یک اسکار گرفته‌اند. مکدورمند برای فیلم‌های "میسیسیپی می‌سوزد" (1989)، "تقریباً مشهور" (2000) و "نورث کانتری" (2005) نیز نامزد اسکار بود.