سرویس سینمایی هنرآنلاین: گری اولدمن دوشنبه صبح در نودمین دوره جایزه اسکار برای بازی در فیلم "سیاه‌ترین ساعت" به کارگردانی جو رایت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را گرفت.

بازیگر 59 ساله متولد لندن در این فیلم نقش وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا را بازی کرده است. فیلم اولین روزهای نخست وزیری چرچیل را به تصویر می‌کشد، زمانی که در آغاز جنگ جهانی دوم، او برای مقابله با آدولف هیتلر با یک لحظه حیاتی روبرو شد.

تیموتی شالامه برای "با اسم خودت به من زنگ بزن"، دانیل دی-لوییس برای "رشته خیال"، دانیل کالویا برای "برو بیرون" و دنزل واشنگتن برای "جناب آقای رومن جی. اسرائیل"، رقبای اولدمن در بخش اسکار بهترین بازیگر مرد بودند.

Gary Oldman_ Darkest Hour

اولدمن برای کار خود در "سیاه‌ترین ساعت" پیش از این در فصل جوایز سینمایی، جوایز مهم مانند گلدن گلوب، بفتا و انجمن بازیگران آمریکا را از آن خود کرد.

او سابقه همکاری با کارگردان‌هایی چون فرانسیس فورد کوپولا، ریدلی و تونی اسکات، کریستوفر نولان، رابرت زمه‌کیس، لوک بسون و الیور استون را دارد. اولدمن بازیگر سری فیلم‌های "بتمن" و "هری پاتر" همین‌طور فیلم‌های"جی‌اف‌کی"، "دراکولای برام استوکر" و "لئون" است. اولدمن برای فیلم " تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس" نیز نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد بود.