سرویس استان‌های هنرآنلاین: در جلسه‌ای که با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روز هشتم اسفندماه در سالن همایش‌های همان مجموعه برگزار شد از پژوهش‌های برتر سال و همچنین پژوهشگر برتر سال کشور در حوزه فرهنگ و هنر تجلیل شد.

در این مراسم که با هدف شناسایی و حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های برتر در حوزه‌ی فرهنگ و هنر و ادبیات دنبال می‌شد از میان آثاری که به دبیرخانه جشنواره پژوهشگاه ارسال شده بود آثار برگزیده و ارزشمند پژوهشی به داوری کشیده شد و در سه دوره داوری توسط اساتید و برجسته‌ترین نخبه‌ها در این حوزه، پژوهش‌های برتر و پژوهشگر برتر شناسایی شدند.

در میان این گروه پژوهشگران و با توجه به سوابق و فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها و همچنین پژوهش‌های ایشان در حوزه فرهنگ و هنر و ادبیات برترین پژوهشگرها نیز معرفی شدند و غلامرضا خوش‌اقبال نیز به عنوان پژوهشگر برتر در حوزه فرهنگ از استان فارس برگزیده و شایسته تقدیر هیئت‌داوران پژوهشگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

خوش اقبال از کارکنان قدیمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در اداره امور فرهنگی بوده و دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه شیراز دارد. در این مراسم پس از سخنرانی دکتر سلگی رئیس پژوهشگاه، اساتید بزرگی همچون دکتر مردی‌ها و دکتر فاضلی که آثار ایشان به عنوان پژوهش‌های برتر معرفی شده بود نیز به سخنرانی پرداختند و اهمیت موضوع پژوهش در فرهنگ امروزی را خاطر نشان کردند.

در این مراسم دکتر محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ایراد سخنرانی کرد و پس از بیان اهمیت پژوهش به مباحث تمرکز زدایی پژوهشی پرداختند. در پایان هم بیانیه هیئت داوران قرائت شده و به برگزیدگان کشوری لوح یادبودی اهدا شد.