به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نمایش "سلطان مار"؛ احمد اسلامی زیرکی کارگردان این نمایش با اشاره به فضای افسانه گون این نمایش عنوان کرد: آثار بیضایی جایگاه ویژه‌ای در تئاتر ما دارد و این اهمیت بر کسی پوشیده نیست اما به نظرم نمایشنامه "سلطان مار" یکی از متفاوت‌ترین آثار اوست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اندیشه و تفکر در آثار بهرام بیضایی ادامه دارد: نمایشنامه‌های آقای بیضایی عموماً ترکیبی از فلسفه و نقد روشنفکرانه به جامعه هستند اما در این میان او هرگز سخن گفتن از مسائل اساسی انسان را فراموش نمی‌کند. نمایشنامه "سلطان مار" هم با حرکت در بستر افسانه و قصه سعی در نقد قدرت تک صدایی دارد.

وی با تاکید بر جای خالی آثار ارزشمند درام‌نویسان ایران در تئاتر دانشگاهی افزود: گروه ما ترکیبی از دانشجویان تئاتر است که بر اساس نظریه کارناوالسک باختین به این اجرا رسیده است و من فکر می‌کنم در تئاتر دانشجویی جای نظریه و نگاه نو به آثار ارزشمند درام‌نویسان ایرانی خالیست.

بلیت سه روز نخست برای دانشجویان با تخفیف 50 درصد ارائه می شود.

نمایش "سلطان مار" برای اولین بار در دهه 40 و به کارگردانی نویسنده اثر در تالار 17 شهریور (سنگلج) به روی صحنه رفت که اجراهای آن پس از چند شب متوقف شد. همچنین بعد از انقلاب و در دهه 70 گلاب آدینه و شهره لرستانی هرکدام اجراهای موفقی از این نمایشنامه را به روی صحنه بردند.

بازیگران این نمایش عبارتند از: احمد عظیمی، محمد دهملائی، یگانه رجبی، مرتضی سلطان، محمد مهدی بهتابان، پوریا هدایتی‌فر، حامد رسول آبادی، پرستو پیراسته فرد، پریسا جوادی، بهاره امین، علیرضا نیکخواه، طاها خانجانی، دلنیا بهرامی و مجید عیوضی.

مینا صادقی، رها نقوی و مهدی احمدی گروه موسیقی این نمایش‌اند.

دیگر عوامل نمایش سلطان مار عبارتند از؛ بازیگردان: دانیال خیری خواه، طراح لباس: لیلا طاهری، دستیار کارگردان: سهیل داوودی، طراح گریم: پریا پیوستی، طراح نور هاشم جاوید. طراح پوستر و بروشور و تصویر ساز: حامد رسول آبادی، عکاسان تمرین و صحنه: رحمان نوذری، رعنا زارعی، و مهدی بهتابان و ساخت تیزر: علیرضا بلوون و پریسا توکلی.

نمایش "سلطان مار" از 13 لغایت 24 اسفند در تالار استاد خورشیدی تماشاخانه هنر به آدرس خیابان مفتح، خیابان ورزنده جنب دانشکده سینما و تئاتر اجرا خواهد شد.

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌تواند به سایت تیوال مراجعه کنند.